سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقوع دو انفجار در غرب کابل

در پی وقوع دو انفجار در غرب کابل، پایتخت افغانستان شماری کشته و زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع امنیتی از وقوع دو انفجار در غرب کابل، پایتخت افغانستان خبر داد.

پر پایه این گزارش، در پی این دو انفجار که اتوبوس‌های مسافربری را در غرب کابل هدف قرار داده بود، شماری کشته و زخمی شدند. این شبکه جزئیات بیشتری از تعداد کشته شدگان و زخمی‌ها اعلام نکرد.

این در حالی است که بر اساس اعلام وزارت کشور افغانستان، در پی این دو حمله ۷ غیر نظامی جان خود را از دست دادند. بر اساس این گزارش، یکی از انفجار‌ها در منطقه «دشت برچی» در منطقه ۱۳ کابل و دیگری به فاصله کمتر از ۳۰ دقیقه از انفجار نخست در «مهتاب قلعه» در منطقه شش کابل رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت کشور یک نفر غیر نظامی در دشت برچی کشته شد و چهار نفر دیگر از جمله یک زن در این حادثه زخمی شد. همچنین در انفجار دوم شش غیرنظامی از جمله یک زن کشته شد و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

شبکه الجزیره همچنین به نقل از یک منبع امنیتی دیگر از کشته شدن ۱۸ نفر از نیرو‌های افغانستان و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر در درگیری‌ها با نیرو‌های طالبان در ولایت غور در غرب این کشور خبر داد.

گفتنی است ساعتی پیش نیز بر اثر انفجار یک موتور سیکلت بمبگذاری شده در شهر مزارشریف در مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان، یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های محلی افغانستان به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند بر اثر این انفجار که در شهر مزارشریف در استان بلخ در صبح امروز به وقوع پیوست، یک غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.