سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴ کشته و زخمی در پی انفجار در مزارشریف افغانستان

در پی انفجار یک موتورسیکلت بمبگذاری شده در شهر مزارشریف افغانستان، دست کم ۴ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اثر انفجار یک موتور سیکلت بمبگذاری شده در شهر مزارشریف در مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان، یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های محلی افغانستان به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند بر اثر این انفجار که در شهر مزارشریف در استان بلخ در صبح امروز به وقوع پیوست، یک غیرنظامی کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

رسانه‌های محلی همچنین گزارش دادند: این بمب در یک موتور سیکلت که روبروی بانک جدید کابل در مزار شریف پارک شده بود، کار گذاشته شده بود.

به تازگی خشونت و درگیری‌های خونین میان نیرو‌های دولتی افغانستان از یکسو و نیرو‌های مسلح طالبان از سوی دیگر افزایش یافته است. این در حالی است که مذاکرات سیاسی برای آتش بس دائمی و بررسی آینده سیاسی این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

افزایش درگیری‌ها در افغانستان در حالی صورت گرفته که آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خروج نیروهایشان از افغانستان را از ابتدای ماه گذشته میلادی آغاز کرده اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تأکید کرده است که نیرو‌های امنیتی کشور قدرت تعامل با چالش‌های امنیتی را دارا هستند.

این در حالی است که روز گذشته نیز شبکه خبری ان بی سی به نقل از برخی مقامات پنتاگون اعلام کرده بود: انتظار داریم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تا نیمه ژوئیه به پایان برسد.

شبکه ان بی سی همچنین به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرده بود: ما از کشور‌های همسایه افغانستان درخواست کردیم تا در صورتی که این کشور (پس از خروج نیرو‌های آمریکایی) دچار آشوب شد، پناهندگان افغانستانی را قبول کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.