سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶۱۵ تُن گیلاس از باغ‌های مهاباد برداشت می‌شود

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به آغاز برداشت گیلاس در این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۱۵ تُن گیلاس از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

سعید کریمی مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: امسال از مجموع ۱۲۳ هکتار از باغ‌های گیلاس این شهرستان پیش بینی می‌شود به طور میانگین از هر هکتار ۵ تُن محصول برداشت شود.

کریمی گیلاس محلی، مشهد و اصلاح شده فید و قرمز را از انواع ارقام محصول گیلاس تولیدی باغ‌های منطقه عنوان کرد و افزود: امسال پیش بینی می‌شود ۶۱۵ تُن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او اضافه کرد: گیلاس مهاباد دارای ارقام گوناگون از تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز، ارقام محلی زودرس و سایر ارقام بوده و در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: با توجه به تولید ارگانیک محصولات باغی در مهاباد و پرهیز باغداران از استفاده از انواع کود و سموم شیمیایی، گیلاس تولیدی این شهرستان عطر، بو و مزه دلچسب و رنگ زیبایی داشته و در بازار میوه طرفداران زیادی دارد.

کریمی تاکید کرد: امسال با توجه به سرمای زود رس بهاره این محصول نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با بیان اینکه گیلاس تولیدی این شهرستان پس از برداشت در بازار‌های مصرف داخل و خارج شهرستان به فروش می‌رسد، بیان کرد: محصول گیلاس علاوه بر مصرف خام بخشی نیز فرآوری شده وبرای تهیه آبمیوه به کارخانه‌های کنسانتره میوه فرستاده می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.