سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظار ۱۲ هزار زائر در خراسان جنوبی برای حج تمتع

بیش از ۱۲ هزار زائر در خراسان جنوبی در نوبت حج تمتع هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در جلسه با مدیران کاروان‌های استان گفت : عربستان برای پذیرش ۶۰ هزار زائر از تمامی کشور‌های در حج امسال اعلام آمادگی کرده ولی هنوز سهیمه ایران از زائران حج تمتع مشخص نشده است.

او افزود: افراد با میانگین سنی ۱۸ تا ۶۰ سال که سابقه بیماری خاصی ندارند و دو دز واکسن کرونا را تزریق کردند، بر اساس اولویت ثبت نام به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

به گفته نوفرستی پارسال حدود ۲ هزار و ۲۰۰ زائر در قالب ۱۲ کاروان ساماندهی شدند که به دلیل شرایط کشور عربستان مراسم حج انجام نشد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی دیدار با مسئولان ارشد استان، برگزاری نمایشگاه عکس مسجد الحرام و مسجد نبی به صورت مجازی، نمایشگاه کتاب، غبار روبی از مزار شهدا و شهدای فاجعه منا، دیدار با خانواد‌های شهدا و کاروان‌ها به صورت مجازی برنامه‌ای با عنوان اسرار و معارف حج در سالروز ولادت امام رضا (ع) را مهم‌ترین برنامه‌های هفته حج عنوان کرد.

او گفت: ۷۵ هزار نفر در خراسان جنوبی در نوبت حج عمره هستند که با استقرار کنسول گری ایران و عربستان حج عمره برگزار خواهد شد.

نوفرستی همچین در خصوص اعزام زائران در اربعین به کربلا معلی گفت: امسال مراسم اربعین انجام‌می شود، اما تعداد افراد برای شرکت در مراسم پیاده روی هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.