سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز انتخابات پارلمانی در الجزایر

مردم الجزایر برای نخستین بار پس از تغییر قانون اساسی این کشور، امروز برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه از آغاز انتخابات پارلمانی الجزایر پس از تغییر قانون اساسی این کشور خبر داد.

امروز شنبه بیش از ۲۴ میلیون شهروند الجزایری پای صندوق‌های رای می‌روند تا در نخستین انتخابات پارلمانی پس از اعتراضات مردمی در این کشور با شعار «سپیده دم تغییر» شرکت کنند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: این انتخابات با موارد مشابه قبلی یک تفاوت اساسی دارد و آن این است که برای نخستین بار بر اساس قانون جدید انتخابات برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام خبرگزاری الجزایر، در انتخابات امروز ۱۴۸۳ فهرست رقابت می‌کنند که از این تعداد ۶۴۶ فهرست، حزبی و ۸۳۷ فهرست، مستقل است. نامزد‌ها برای کسب بیش از ۴۰۰ کرسی در پارلمان رقابت می‌کنند.

در اواسط آبان سال گذشته مقامات الجزائر از رأی ۶۸ درصدی مردم به اصلاح قانون اساسی خبر دادند. بر اساس این گزارش، «محمد شرفی» رئیس سازمان ملی انتخابات الجزائر گفت: همه‌پرسی قانون اساسی در پاسخ به درخواست‌های جنبش مردمی این کشور صورت گرفت. این همه‌پرسی با وجود شریط بهداشتی که کشور به دلیل همه‌گیری کرونا با آن روبروست، تحت نظارت نهادی مستقل صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.