سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه عملکرد بهتری در محل کار داشته باشیم؟

اگر در هر جنبه از زندگی خود سازماندهی و نظم داشته باشید، متوجه تغییر بزرگی در بهره‌وری‌تان خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از think marketing magazine، سازماندهی کار‌ها یکی از اصلی‌ترین کلید‌هایی است که به شما در برابر شغلتان، آرامش درونی می‌دهد. دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه موقع آن را انجام دهید، باعث آرامش و افزایش انرژی‌تان می‌شود.

در اینجا ۷ ترفند وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در شغلتان سازمان‌یافته باشید.

۱- چند کار را همزمان انجام ندهید
شما باید تمام توجه خود را به یک کار معطوف کنید. تقسیم توجه و تمرکز باعث اتلاف وقت و بازدهی کمتر خواهد شد. اتمام یک کار، زمان کمتری نسبت به انجام دو کار دارد و آن کار به روش صحیح‌تری انجام می‌شود.

۲- مدت زمانی را صرف ایمیل خود کنید
با تقسیم ایمیلتان آن را سازماندهی کنید. می‌توانید بخش‌هایی را به کار‌های اصلی و معینی اختصاص دهید. بنابراین هر ایمیلی را که بخواهید پیدا می‌کنید و ایمیل‌های اضافی را پاک می‌کنید.

۳- خواب کافی داشته باشید
اولین کاری که باید برای سازماندهی مغز و افکار خود انجام دهید، خواب کافی است. خواب خوب به ذهن شما کمک می‌کند تا درست فکر کنید و برای انجام کارهایتان برنامه‌ریزی کنید. اگر احساس می‌کنید افکارتان پراکنده است، ابتدا سعی کنید خود را آرام کنید سپس طبق اولویت‌هایتان شروع به برنامه‌ریزی کنید.

۴- برای روز و هفته‌تان برنامه‌ریزی کنید
یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند تا منظم باشید، برنامه‌ریزی برای گذراندن روز کاریتان است. شما باید از وظایفی که انجام می‌دهید آگاه باشید و برای هر کار زمانی مشخص اختصاص دهید تا بتوانید همه‌ی آن‌ها را تمام کنید و هرگز کاری را به روز بعد موکول نکنید.

همچنین برای استراحت خود زمانی مشخص کنید و آن را زیر پا نگذارید. می‌توانید روزانه برنامه‌ریزی کنید یا یک برنامه هفتگی داشته باشید که طبق آن پیش روید.

۵- اپلیکیشن‌ها می‌توانند کمک کننده باشند
اپلیکیشن‌های یادآوری را دانلود کنید تا مهلت و همچنین زمان انجام وظایفتان را به شما گوش‌زدکنند. همچنین می‌توانید از لیست کار‌هایی که باید انجام داد، استفاده کنید و پس از انجام هر کار کنار آن علامت بزنید. هنگامی که کار‌های انجام شده را علامت می‌زنید اشتیاق‌تان برای انجام کار‌های بعدی بیشتر می‌شود.

۶- به تعویق انداختن را متوقف کنید
وقت زیادی را برای انجام کاری که چند دقیقه زمان می‌برد تلف نکنید. همچنین از هر گونه مسئله‌ای که باعث حواس‌پرتی‌تان هنگام کار می‌شود دوری کنید. هشدار اعلان‌های خود را خاموش کرده و شبکه‌های اجتماعی را نادیده بگیرید تا کارتان تمام شود. تمام این‌ها زمانتان را هدر می‌دهد و برنامه‌ریزی شما را مختل می‌کند.

۷- فضای کاری خود را سازماندهی کنید
هرگز در مکان نامرتب کار نکنید. مرتب کردن میز و فضای کاری‌تان به شما کمک می‌کند تا کارتان را سازماندهی کرده و هرچیز در زمان خودش انجام شود. میزتان را تقسیم کنید و هرچیز را در محل مناسب خودش قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا آرامش داشته باشید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.