سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت هندوانه از مزارع تایباد آغاز شد

برداشت هندوانه از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از کشتزار‌های تایباد در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: متوسط برداشت هندوانه در تایباد ۲۵ تن در هر هکتار است و پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت این محصول افزون بر ۵۳ هزار تن هندوانه از مزارع این شهرستان برداشت شود.

او افزود: هندوانه و خربزه دو محصول جالیزی سنتی و باسابقه تایباد است و سطح زیرکشت هندوانه در سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: سرمازدگی و افزایش دمای هوا در فصل گل دهی به برخی مزراع این محصول خسارت وارد کرد که باعث کاهش ۵۰ درصدی تولید آن شد و در حال حاضر ۳۸ درصد مزارع هندوانه در تایباد به روش نشایی کشت می‌شود که عمده تولید این محصول در دو دشت کرات و مشهدریزه است.


بیشتربخوانید



اعتضادی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آب و افت سفره‌های آب زیرزمینی بیش از ۴۰ درصد مزارع هندوانه تایباد به روش‌های نوین آبیاری تجهیز شده که باعث صرفه جویی ۲۰ درصدی در مصرف آب شده است.

او به اشتغالزایی این محصول در این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: در فصل کاشت تا برداشت هندوانه بیش از ۴۲ نفر در روز در هر هکتار مشغول به کار می‌شوند؛ در حال حاضر ۱۰۰ درصد مزارع هندوانه این شهرستان به روش مالچ پلاستیک کشت می‌شود.

کار برداشت هندوانه در تایباد از اواخر خرداد ماه آغاز و حدود یک ماه ادامه دارد؛ تایباد بیش از ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.