سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکرات کمیسیون برجام فردا از سر گرفته می‌شود

مقامات اروپایی اعلام کردند ادامه مذاکرات برجامی در وین فردا از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  پایگاه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد فردا (شنبه) مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، پایتخت اتریش از سرگرفته خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «مذاکرات کمیسیون مشترک برجام به صورت حضوری فردا (۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد) در وین اتریش از سر گرفته خواهد شد.»

این بیانیه در ادامه اعلام کرد: «همانند گذشته، در نشست فردا نیز "انریکه مورا" به معاونت از "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ریاست این نشست را برعهده خواهد داشت. همچنین نمایندگان چین،فرانسه،آلمان، انگلیس،روسیه و ایران نیز در این نشست حضور خواهند داشت.»

براساس این بیانیه، در نشست فردا «بازگشت کامل آمریکا به برجام» و «اجرایی کردن کامل این توافق» از محورهای اصلی خواهد بود.

هفته گذشته پنجمین دور مذاکرات وین درباره برجام در گراند هتل برگزار شد. اما پس از آن، در حالیکه منابع خبری از برگزاری دور ششم مذاکرات در پایان هفته جاری خبر می‌دادند، «لارنس نورمن» خبرنگار وال استریت ژورنال در پیامی در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرده بود: «دور ششم مذاکرات وین با هدف احیای برجام بعید است پیش از روز شنبه برگزار شود.»

ساعاتی پیش «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین بر سر توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد و در پیامی نوشت: «دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار می‌شود. این شروع ششمین دور مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای خواهد بود؛ آیا این آخرین دور خواهد بود؟ کسی نمی‌داند، اما همه مذاکره‌کنندگان امیدوارند اینطور باشد.»

به‌تازگی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در اظهاراتی مدعی شده بود: «چنانچه احیای برجام صورت گیرد و آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بازگردند، همچنان تحریم‌های واشنگتن علیه تهران رفع نخواهد شد.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام درود بر روحانی مظلوم
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
مرگ بر آمریکا و نوکران حلقه بگوش...
ناشناس
۰۸:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
بله بله
بازم سرکاری
ناشناس
۰۵:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
دور باطل .
ناشناس
۰۲:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
ما که از این برجام و رفت آمدها به وین و ..... خیری ندیدیم.
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
این مذاکرات نتیجه نداره. الکی وقت و هزینه نکنید.
رحمان
۲۳:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
برین خودتون روجمع کنیدبابا۵ساله همه رومسخره کردین بااین برجامتون دل بستیدبه غربیها عشق ماحاج قاسم عزیزمون که اردست دادیمش.
شیراز
۰۷:۰۶ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
اشتباه منفی دادم
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
برجام بیخیال
ایرانی
۲۳:۱۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
این مذاکرات فقط داره برای حملات تروریستی اسرائیل وقت میخره.الکی مذاکره نکنید چون هیچ نتیجه ای نداره.آمریکا زمانی تحریم ها رو بر میداره که ایران نوکری آمریکا و برادری اسرائیل رو قبول کنه این اتفاق هم هرگز نخواهد افتاد به هر قیمتی.مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
ایرانزاد
۲۲:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
مذاکره کنندگان محترم ایرانی شاید متوجه نیستند که سه کشور اروپایی وامریکا فقط میخواهند با این مذاکرات زمان را از کشورمان تلف کنند وهرگز به لغو هیچ تحریمی حتی فکر هم نمیکنند.قرار بود مذاکره فرسایشی نشود ولی تا حالا چهار ماه زمان گذشت ونتیجه ای حاصل نشد وچهل ماه هم بگذرد مطمئن باشید جز بازی کردن با زمان ، غربیها امتیازی به ایران نخواهند داد .چون با ادامه این وضع موجود کشورهای غربی نگرانی مهمی ندارند که انها را وادار به امتیاز دهی به ایران کند .اقایان مذاکره کننده فقط میروند در هتلهای اروپایی ودلارهای بیزبان بیت المال را خرج میکنند بدون نتیجه .
این خط این نشان.تاریخ 21/3/1400
ببینیم نتیجه ای غیر ازاین حرف حاصل میشود؟
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
یا خدا
کاهشی
۲۱:۳۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
یکشنبه صدها دلال سکته قلبی کنن چون شنبه شب برجام ۲ و ۳ و ۴ امضاء میکنند و دلار زیر ده هزار تومان و پراید ۳۴ میلیون و مرغ ۳۷ هزار تومان یک تن مرغ بده یک تن پراید ببر
Bakhtiyari
۲۱:۲۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
مسولان ارشد و نظامیان به فکر پدافند کیهانی و زدن شهابسنگها و دنباله دارها و سیارک‌ها با همه توان و تجهیزات و هر نوع تسلیحات باشند .
هیچگاه نباید توان خود را فدای پیمان شکنان و فریبکاران کرد.
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
دوباره شروع شد.
برجام
بی فرجام ...تا الی یوم القیامه...
مصطفی
۲۱:۰۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
هنوز دنبال برجام بی فرجامین . ای خدا چرا به دنبال سراب می روین چی در پی این دنبال رفتن هست که ما نمی دانیم .
محمد
۲۰:۳۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
مذاکرات کمیسیون برجام از سر گرفته میشه تا آمریکا بدون انجام تعهداتش به برجام برگرده و به مکانیزم ماشه دسترسی پیدا کنه تا بتونه چوب لای چرخ دولت بعدی بکنه و به بهانه های واهی جلوی بهتر شدن اوضاع رو بگیره