سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقامیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس جمهور آینده تکلیف فعالیت‌های هسته‌ای کشور را مشخص کند

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز به بیان توضیحاتی درباره تکلیف رئیس جمهور آتی درباره صنعت هسته‌ای کشور پرداخت.

سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز و استاد تمام دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وظایف و مسئولیت‌های جامعه دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای یک جمع دانشگاهی و علمی زیبا نیست که زیر پرچم یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری برود.

آقامیری در ادامه بیان کرد: ما در فضایی قرار داریم که به عبارتی به نقطه صفر یا صدی رسیده‌ایم، کشور ما در همه زمینه‌ها یک روند صعودی را طی کرده به عبارتی شرایط بین‌المللی، شرایط تحریم، شرایط اجتماع به نحوی مدیریت شده که باعث نگرانی همه جامعه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز افزود: تبلور این نگرانی در مسائل اقتصادی هم دیده شده، مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود اشاره کردند که معیشت و اقتصاد ریشه سایر فعالیت‌های کشور را می‌زند، یعنی کار به جایی رسیده که مرغ و تخم مرغ برای سایر سیاست‌های کلی کشور تصمیم گیری می‌کند.

آقامیری در ادامه با بیان اینکه این نقطه سوء مدیریت است، اظهار کرد: می‌دانیم مسائلی از قبیل تحریم، فشار بیرونی، درگیری، انتقال ارز، خرید و فروش نفت  وجود دارد که همه این‌ها پیش از این هم بوده اما دولتمردان ما نه تنها از این موارد پیشگیری نکردند بلکه هر روز یک مسئله جدیدی را برای مردم ما پیش آوردند.

استاد تمام دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: شرایط را به دلیل سوء مدیریت به سمتی برده‌ایم که با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده‌ایم. اگر ارزیابی داشتیم و به بیانه گام دوم مقام معظم رهبری دقت می‌کردیم که مراحل رشد ما در آن آورده شده است، قطعا با شرایط  فعلی مواجه نبودیم.

آقامیری ادامه داد: در شرایط فعلی کار به جایی رسیده که مشکلات خودش را در مسادل اقتصادی نشان داده و همه خسته شده‌اند و این خستگی کم کم بنیه جامعه را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکز ادامه داد: یکی از کار‌هایی که هم اکنون در حال انجام است، این است که تبلیغ می‌کنند رای نمی‌دهیم، اما مساله با رای ندادن حل نمی‌شود بلکه افراد باید حس مسئولیت داشته باشند و به میدان بیایند.

استاد تمام دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی افزود: باید به کشور کمک کنیم و دانشجویان و جامعه دانشگاهی توقعات خودشان را از رئیس جمهور بخواهند. جوانان دانشجو و تازه فارغ التحصیل شده نگران آینده کاری خود هستند.

او افزود: مسئولیت در بحث پیشران هسته‌ای که رئیس جمهور مطرح کرد به کسی واگذار شده که اصلا تخصصی در این زمینه ندارد و امروزه به یک بازی تبدیل شده است. ۲۰۰ میلیارد تومان دو سال پیش صرف مطالعات پیشران هسته‌ای شده است. در حال حاضر هم در جامعه هسته‌ای بحث میکرورآکتور‌ها ربه راه افتاده است. دانشگاه‌ها آمادگی دارند رآکتور‌های کوچک را با غنای بالا بسازند. متخصصین هسته‌ای و جوان‌های دانش آموخته هسته‌ای باید از رئیس جمهور بخواهند که تکلیف فعالیت‌های هسته‌ای کشور را مشخص کند. ۸ سال است که فعالیت‌های هسته‌ای کشور تعطیل شده است.

او گفت: یکی از معضلات مدیریت ما، بکارگیری افراد غیرمتخصص در صنعت هسته‌ای است و این باعث می‌شود این مدیریت ناکارآمد در بدنه رسوب کرده و مشکلاتی را ایجاد کند.  باید در سازمان‌های تخصصی، نفرات تخصصی را بکار بگیریم و اجازه دهیم بالندگی داشته باشند و ما هم کمک کنیم.

او با تاکید بر اینکه جوانان ما این روز‌ها برای امرار معاش به دو شغل مشغولند که این یک بحران است، ادامه داد: علت این بحران عدم شناخت کافی و سوءمدیریت در مجموعه‌هاست. افرادی که می‌خواهند در سازمان انرژی اتمی مسئولیتی بر عهده بگیرند، باید افرادی باشند که هم بدنه را بشناسند و هم باور به پیشرفت هسته‌ای داشته باشند. باید تکلیف و آینده جوان دانش آموخته هسته‌ای ما روشن شود. اگر رئیس جمهور، برنامه هسته‌ای و مسیر را قبول کند در ۴ یا ۵ سال آینده به جایی خواهیم رسید که قطعا خوشحال خواهیم بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
هیچ مسئولی پاسخگو نیست . رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز از دوستان بازنشسته طهرانچی دوساله اومده و هر روز یک پروپاگاندای شخصی برای تبلیغات خودش راه میندازه . شهریه میدیم لااقل پاسخگو باشید دانشگاه آزاد اسلامی خبر منتشر کرده که این مدیر 76 ساله بازنشسته دولتی در واحد تهران مرکزی " کلینک مدیریت " برای توسعه مهارت‌های دانشجویان رشته مدیریت راه اندازی کرده است ، زیرا حقوق بالای قراردادماهیانه وی از دانشگاه آزاد بدون درنظرگرفتن حقوق بازنشستگی از دانشگاه شهید بهشتی و دهها دریافتی دیگر از دانشگاههای دیگر ، اورا ارضا نمیکند درحالیکه کارکنان و اساتید رسمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از بیست سال سابقه نصف این این پیرمرد 76 ساله از این دانشگاه حقوق نمیگیرند. نمایندگان مجلس کجا هستند ؟ اگر به روسای دانشگاه آزاد وابستگی ندارند چرا رسیدگی نمیکنند ؟
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا این رفقای طهرانچی دست از سر دانشگاه آزاد بر نمیدارند . ورشکسته نکنند ول کن نیستند؟
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
چرا مدیران بازنشسته و بیکار و رفقای طهرانچی لیست حقوق و مزایای خود را شفاف منتشر نمی کنند تا مردم بدانند حقوق نجومی از شهریه خانواده های مستضعف کجا پرداخت میشود !
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
من جا مسولان بودم انرژی هسته ای را کلا جمع میکردیم به جاش انرژی خورشیدی و باد چندین ساله هم هزینهای سرسام اوری هم هر روز با کشورهای دیگه مدام جلسه اخه جه کاریه بعدشم تجریه نیروگاه هسته ای شوروی که منفجر شد تجربه نیروگاه ژاپن تشعشات هسته ای همه را الوده کرد
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
من فارغ التحصیل دانشگاه آزادم و هیچ کاری ندارم اولین کار باید جمع کردن دانشگاه آزاد باشد
فریبرزی
۲۱:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
رییس جمهور آینده تکلیف مدیران وارداتی و بازنشسته در دانشگاه آزاد اسلامی را مشخص کند . جامعه دانشگاهیان اعم از دانشجو و خانواده هایشان کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد از مدیران فعلی دانشگاه آزاد بشدت ناراضی هستند.