سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمرین تفنگداران دریایی آمریکا در عربستان و اردن

پنتاگون اعلام کرد که تفنگداران دریایی آمریکا در اردن و عربستان سعودی، هلی برن دریایی را تمرین می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، یک واحد از تفنگداران دریایی آمریکا در حال فراگیری آموزش‌های لازم برای هلی برن دریایی در اردن و عربستان سعودی هستند.

براساس این گزارش، این تمرین اواخر این ماه به پایان می‌رسد. این تمرین‌ها تحت عنوان ”چنگال عقاب“ انجام می‌شود.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز هفته گذشته اعلام کرد که نیرو‌های زمینی عربستان در شمال غرب این کشور با همراهی نیرو‌های زمینی آمریکا یک رزمایش مشترک نظامی برگزار می‌کنند.

خبرگزاری عربستان به نقل از مسئولان این کشور گفت: نام این رزمایش «پنجه عقاب ۴» است و با هدف تقویت روابط نظامی بین دو کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات نظامی برگزار می‌شود.

طبق گزارش منابع عربستانی از دیگر اهداف این رزمایش افزایش سطح آمادگی و توانایی کار با نیرو‌های متحد و آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی است.

ابتدای ماه جاری نیز رسانه‌های عربستانی از رزمایش مشترک نیرو‌های هوایی آمریکا و عربستان به نام «سراب صحرا ۳» خبر دادند. روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی هدف از این رزمایش را افزایش تخصص، بالا بردن سطح آمادگی رزمی مشترک و تعمیق پیوند‌های همکاری بین نیرو‌های عربستانی و آمریکایی و در راستای به دست آوردن بازدارندگی لازم برای هر حمله احتمالی که امنیت و یکپارچگی منطقه را تهدید می‌کند، دانست.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.