سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزم حسینی اعلام کرد:

نرخ دلار و حجم نقدینگی دلیل اصلی گرانی در کشور

وزیر صمت دلیل گرانی در کشور را مربوط به نرخ دلار و حجم نقدینگی دانست و گفت:امروز گرانی سفره مردم را کوچک کرده و نرخ دلار ۱۰ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت در جلسه اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و جلسه هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان که با حضور مسئولان استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه دستگاه صمت به عنوان یکی از دستگاه‌های متولی اقتصاد کشور و معیشت مردم حدود ۳۸ درصد از GDP کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این وزارتخانه با توجه به اینکه مسئولیت تجارت بین‌المللی و حوزه‌های صنعت و معدن را برعهده دارد یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های نظام است.

او افزود: طی دوران کرونا و تحریم، مداخلاتی ایجاد شد و مشکلاتی برای فعالان اقتصادی به وجود آمد.

رزم حسینی از صادرکنندگان با عنوان مجاهد اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: امروز کارخانه‌ای نمی‌بینید که بخاطر مواد اولیه تعطیل باشد.

او با اشاره به اینکه طی سه ماه امسال رشد صادراتی ما ۵۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: طی این مدت ۱۴۶ میلیون تن کالا جابجا شده است.

رزم حسینی با اعلام اینکه دلیل گرانی در کشور و ریشه‌های آن شفاف است و مربوط به نرخ دلار و حجم نقدینگی است و بقیه عامل‌ها فرعی هستند، گفت: امروز گرانی سفره مردم را کوچک کرده و دلار ۱۰ برابر افزایش داشته است.

او با علام اینکه ما تولید نفت داریم، ولی در مقابل مردم مناطق نفت خیز فقیر هستند، ضمن ابراز ناخرسندی از این مسئله، آن را یکی از موضوعات قابل پیگیری عنوان کرد.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات بنیاد مستضفعان تصریح کرد: فتاح به حق مردم فقیر کوتاهی کرد، اقداماتش را ادامه نداد و رها کرد که استاندار باید این موضوع را مطالبه کند.

او با اعلام اینکه ۲۵۰ هزار نفر در روستا‌های کشور به شهر‌های بزرگ مهاجرت کرده اند، بیان داشت: چرا ۲۵ میلیون نفر در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند و امروز این توازان درست نیست.

رزم حسینی با بیان اینکه متأسفانه خیلی‌ها ضمن بداخلاقی سیاسی، فکر می‌کنند هیچ کاری در انقلاب نشده است، گفت: شهرستان کهنوج قبل از انقلاب یک ژنراتور بیشتر نداشت، اما امروز در رمشک با برق مواد معدنی تولید می‌شود.

وزیر صمت افزود: هم اکنون ۶ هزار معدن آزاد می‌شود که اختیارات آن‌ها را به استان‌ها می‌دهیم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه کشور با شرکت‌های برتر ساخته می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۴۰۱ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری جدید دادیم که امیدواریم تا ثانیه‌های پایانی حضور بنده در دولت به یک هزار میلیارد تومان برسد.

او بیان کرد: معادن ما به این نتیجه رسیده اند که خودشان آب را تامین کنند و انتقال آب از خلیج فارس یک افتخار بزرگ است.

وزیر صمت گفت: ما امروز گرفتار برق هستیم، در حال حاضر ۱۰ هزار مگاوات برق آماده مجوز داریم و شرکت‌ها خودشان باید برق را تولید کنند.

او با اعلام اینکه در تمام دنیا شرکت‌ها و معین‌های اقتصادی مسئولیت اجتمایی دارند و باید کمک کنند، افزود: امروز نباید بگذاریم روستا‌ها‌ی ما تخریب شوند؛ چرا که اگر روستا‌های کویری خالی شوند نا امنی به وجود می‌آید.

رزم حسینی بیان کرد: استان کرمان ۶۰ هزار میلیارد تومان سپرده دارد که آن‌ها از معادن است و باید بچرخد و سرمایه گذاری کند.

او تصریح کرد: دستگاه قضا خوب کار کرد و امروز پشت اقتصاد قرار گرفته است و همین باعث دلگرمی و رشد اقتصاد کشور شده است.

رزم حسینی افزود: ۷ درصد جغرافیایی کشور در دست وزارت صمت است که سه درصد اکتشافات صورت گرفته است و فقط توانستیم از یک دهم آن بهره بردای کنیم.

وزیر صمت گفت: ایران مهد گیاهان دارویی است و ما پالایشگاه گیاهان را در چهار استان راه اندازی کردیم.

رزم حسینی افزود: حذف امضا‌های طلایی نکبت بار است که حذف آن خیلی سخت است و نمی‌دانید شبکه فساد چه امکاناتی دارد.

او افزود: امضا‌های طلایی در وزارت صنعت حذف شده است، امروز هرکس، می‌خواهد هرچه تولید کنند باید مجوز بگیرد؛ ولی خودش موادش را تامین کند.

رزم حسینی تصریح کرد: وزارت صنعت مانعی برای تولید نیست و قوانین مزاحم باید برداشته شود.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.