سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه درباره مسائل امنیتی

سخنگوی پنتاگون از گفتگوی تلفنی وزرای دفاع آمریکا و ترکیه پیش از برگزاری اجلاس ناتو در بروکسل خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در مکالمه تلفنی با وزیر دفاع ترکیه در مورد همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگو کرد.

کربی دیشب گفت: «وزیر دفاع لوید آستین امروز تلفنی با حلوسی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه گفتگو کرد تا درباره همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و امنیتی بحث و تبادل نظر کند. وزیر امور خارجه رابطه دفاعی طولانی مدت آمریکا و ترکیه را تأیید کرد و گفت که مشتاقانه منتظر دیدار وزیر در اجلاس ناتو در ۱۴ ژوئن در بروکسل است.»

در همین حال، وزارت دفاع ملی ترکیه ضمن اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت: در جریان این گفتگو، وزیر دفاع ملی حلوسی آکار و وزیر دفاع آمریکا لوید جیمز آستین در مورد موضوعات منطقه‌ای و موضوعات دو جانبه دفاعی و امنیتی تبادل نظر مثبت داشتند.

قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اجلاس بروکسل با هم دیدار کنند. واشنگتن بار‌ها اقدامات آنکارا در خرید سامانۀ اس-۴۰۰ از روسیه و تحرکات این کشور در مدیترانۀ شرقی نگران کننده عنوان کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.