سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به پایان رسیدن نوبت دوم کارآزمایی واکسن پاستور در همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: نوبت دوم کارآزمایی واکسن کرونا محصول مشترک انستیتو پاستور ایران و کوبا در شهر همدان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ساخت مشترک ایران و کوبا بر روی ۲۴ هزار داوطلب در کشور انجام شد، گفت: در شهر همدان نیز سه هزار نفر، داوطلب این طرح شدند.

او با اشاره به اینکه تزریق دوز دوم این واکسن بر روی داوطلبان به پایان رسیده است، بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، اطلاعات مربوط به داوطلبان در سامانه متمرکز ارسال و تحلیل می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فرآیند پیگیری داوطلبان برای شناسایی و برآورد کارایی واکسن تا سه ماه آینده ادامه دارد، افزود: داوطلبان از نظر عوارض واکسن نیز تا ۶ ماه پیگیری می‌شوند.

کرمی با تاکید بر اینکه تاکنون عوارض شدیدی از این نوع واکسن گزارش نشده و حال داوطلبان خوب است، اظهار داشت: در صورتی که نتایج واکسن تایید شود برای واکسیناسیون عمومی استفاده می‌شود.

او از انجام واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال در استان خبر داد و گفت: نوبت‌دهی واکسن به صورت غیرحضوری و هوشمند است، بنابراین مردم باید از هر گونه تجمع و مراجعه در مراکز بهداشتی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآور شد: همه افراد بالای ۷۰ سال باید برای ثبت نام واکسن در سامانه salamat.gov اطلاعات خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.