سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر:

۷۰ تولید کننده صنایع دستی در خرمشهر کارت مهارت دریافت کردند

سجاد پاک گوهر از صدور ۷۰ کارت مهارت برای صنعتگران تولید کننده صنایع دستی در این شهرستان پس از گذراندن دوره آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سجاد پاک گوهر مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر امروز در حاشیه برگزاری مراسم برپداشت شهید بهروز مرادی در جمع خبرنگاران، گفت: صدور کارت مهارت برای هنرمندان به منظور حمایت از این قشر صورت گرفت که پس از شرکت در دوره‌های آموزشی به آن‌ها اعطاء شد تا بتوانند از مزایای دریافت این کارت استفاده کنند.

او افزود: پارسال در قالب ۲ دوره در خرمشهر و مینوشهر حصیر و چاپ باتیک آموزش داده شد که ۸۰ نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند و به ۷۰ نفر از آن‌ها کارت مهارت داده شد.

مدیر میراث فرهنگی خرمشهر یکی از مزایایی دارندگان کارت مهارت را شناسنامه دار شدن درصورت پیگیری شدن دانست.

پاک گوهر به پرداخت تسهیلات کرونایی به برخی افراد دارای کارت مهارت خبر داد و گفت: به ۳۰ نفر از متقاضیانی که از طریق سامانه کارا برای دریافت تسهیلات اقدام کرده بودند، تسهیلات کرونایی ۱۲ میلیون تومانی با مجموع اعتبار ۳۶۰ میلیون تومان تعلق گرفت. شمار این افراد رو به افزایش است.

او شمار صنعتگران خرمشهری فعال در زمینه صنایع دستی را ۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: به دلیل ضرری که ویروس کرونا به بخش اعظمی از مشاغل وارد کرده است ۲۰ تا ۲۵ مورد کسب و کار واسته به هنرمندان راکد شده است که باید در حوضه توسعه و برنامه ریزی شهری برای حمایت از این مشاغل اقداماتی صورت گیرد.

مدیر میراث فرهنگی خرمشهر با اشاره به مراسم بزرگداشت مقام یک شهید هنرمند خرمشهری گفت: در پی مطالعات فراوانی که در خصوص ثبت مشاهیر و آثار مختلف شهرستان خرمشهر انجام شد به زندگی شهید بهروز مرادی که متولد سال ۱۳۴۲ بود برخوردیم که در دانشگاه هنر تحصیل می‌کرد و به خاطر جنگ تحصیل خود را رها کرده بود.

پاک گوهر افزود: در تحقیقات مربوطه به مشاهیر خرمشهری دریافتیم که از جمله آثار ارزشمندی که شهید مرادی در دوران دفاع مقدس خلق کرده است طراحی تابلو به خرمشهر خوش آمدید جمعیت ۳۶ میلیون نفر و تغییر جملات نوشته شده‌ی عراقی‌ها بر روی دیوار‌ها بود که سبب شد در روز جهانی صنایع دستی یاد این شهید گرامی داشته شود.

او در پایان به جزئیات برگزاری این مراسم پرداخت وبه برگزاری کلاس آموزشی قلم زنی که مهارت شهید بهروز مرادی بود اشاره کرد.

انتهای پیام/ ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.