سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همتی:

جایگاه جوانان در کشور باید احیا شود/شعار دولت من تعامل از خانه تا جهان است

عبدالناصر همتی گفت: جوانان نقش مهمی در کشور دارند وبایستی شرایطی فراهم شود تا جایگاه آنها احیا شود وانگیزه ماندن در کشور را داشته باشند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عصر امروز عبد الناصر همتی کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه کرمان گفت: الان شرایط اقتصادی کشور ما به گونه‌ای است که ما نیاز به اقدامات فوری وجدی برای اصلاح اموراقتصادی داریم نظر سنجی‌ها وبرآورد‌هایی که انجام می‌شود به ما نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ یا ۷۰ درصد دغدغه مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است.

او افزود: بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولت غیر اقتصادی باشد، دولت آینده نمی‌تواند بینش اقتصادی را در ذهن رییس جمهور آینده نگذارد در دولت آینده ما نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم.

همتی ادامه داد: من معتقد هستم زمان در حال گذر است وما نیاز داریم ریل اقتصادی را سریع تغییر دهیم و حکمرانی اقتصادی که اشتباهی پیش رفته است، اصلاح کنیم ما نیاز داریم که به مردم بگوییم این روندی که طی سال‌های گذشته طی شده روند مطلوبی برای اقتصاد کشور نبوده است، میزان قدرت خرید مردم در سال‌های گذشته، سرمایه گذاری در کشور و رشد تولیدات کاهش داشته است.

او رشد تولیدات در ۳ دهه گذشته را در حد ۳ درصد دانست و افزود: این مهم اصلا در شان مردم بزرگ ایران نیست، باید موانع تولید برداشته شود و به طور جدی حمایت شود ،ما دیگر فرصت اشتباه وتداوم روش‌های اشتباه را نداریم وباید به سمت این برویم که اقتصاد حاکم بر سیاست شود.

همتی ادامه داد: شعار دولت من تعامل از خانه تا جهان است، یعنی در بین جامعه ، افراد ،سازمان‌ها ،قوای سه گانه و بین ما وکشور‌های دیگر تعامل در حد بهینه نیست حتی در بعضی جا‌ها تعامل نیست وتقابل وجود دارد.یکی از کار‌هایی که ما باید انجام دهیم موانع رشد اقتصادی را باید از بین ببریم ما دیگر نمی‌توانیم بیش از این شاهد نوسان رشد اقتصادی باشیم پیش بینی ناپذیر بودن اقتصاد سم مهلکی است برای سرمایه گذاران داخلی وخارجی و ما نیاز داریم تورم را مهار کنیم اگر تورم را مهار نکنیم این تورم، سفره بخش عظیمی را کوچک وسفره بخش کوچکی که دو دهک بیش‌تر نیست را بزرگ‌تر می کند.

او تصریح کرد: من این قدرت را در خودم می بینم که با برنامه‌ای که  دارم انزوای خارجی را از بین ببرم وتحریم ظالمانه که تمام درآمد‌های ما را تحت تاثیر قرار داده و روابط بانکی ما را مختل کرده است رفع کنم.

همتی تاکید کرد:تقریبا در ۱۵ اولویت برنامه‌های جدی دارم که  بیشتر در زمینه رشد اقتصادی، کنترل تورم وکاهش بیکاری، کنترل و پیشبرد رفاه مردم ،اصلاح معیشت مردم که تحت تاثیر تحریم وتورم وکاهش ارزش پول ملی  که قدرت خرید آنها را کاهش داده است، می باشد.

او ادامه داد : جوانان نقش مهمی در کشور دارند ما باید جایگاه جوانان را احیا کنیم چراکه آنان آرامش و زندگی می‌خواهند در اموراتشان دخالت کمتری شود اوقات فراغت برایشان فراهم کنیم ودرواقع بتوانیم زمینه‌ای ایجاد کنیم تا انگیزه ماندن در کشور وتلاش وفعالیت افزایش یابد.

همتی گفت:  بنای من این است که ۳۰ درصد مشاغل در دولت وغیر دولت باید در اختیار زنان باشد و کابینه من باید ۵۰ درصدش در اختیار زنان وجوانان باشد و حتما از حقوق زنان دفاع شود چراکه زنان کشورمان واقعا افتخار آفرین هستند وما باید به آنان اعتماد کنیم، بیش از ۵۰ درصد جمعیت ما را زنان غیوری تشکیل می دهند که در جنگ ،مقاومت وتحریم ایستادگی کردند وصدایشان در نیامد.

او افزود: من بار‌ها گفتم رقابت من با کاندیداهای دیگر نیست، من رقابتم با قهر با صندوق رای است چراکه اگر قهر با صندوق رای برداشته شود من دیگر رقیبی ندارم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.