سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا همچنان نفس می گیرد/ دو نفر دیگر قربانی شدند

در شبانه روز گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۹۰۴ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۲ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است که مجموعا ۵۳ بیمار جدید شامل ۷ بستری و ۴۶ سرپایی شناسایی شده اند.

او  افزود: از این تعداد ۱۴ مورد از شهرستان قاینات، ۲۱ مورد از شهرستان بیرجند، یک مورد از شهرستان بشرویه، یک مورد از شهرستان طبس، دو مورد از شهرستان خوسف، دو مورد از شهرستان درمیان، دو مورد از شهرستان زیرکوه، دو مورد از شهرستان فردوس ، ۳ مورد از شهرستان سرایان  و ۵ مورد از شهرستان سربیشه بوده اند.

مهدی زاده بیان کرد: همزمان در شبانه روز گذشته از ۱۰۹ تست سریع کرونا ۱۹ بیمار جدید شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۲ نفر کرونا مثبت اند.

او گفت: از این تعداد ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۴۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شده اند که در همین مدت ۳۸ بیمار شامل ۱۰ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار و ۴۲۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

او اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۵۹ هزار و ۴۰۶ تست مولکولی کرونا در استان انجام شده است که ۲۱ هزار و  ۴۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تاکنون ۴۲ هزار و ۷۶۴ نفر در استان واکسن کرونا در نوبت اول و ۶ هزار و ۳۸ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند.

او افزود: در شبانه روز گذشته با ثبت ۲ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی مجموع فوتی‌های ناشی از این بیماری در استان به ۹۰۴ نفر رسید.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.