سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ۵ محصول جایگزین برنج به کشاورزان دشت آزادگان

فرماندار دشت آزادگان گفت: ۵ محصول جایگزین شلتوک شامل کنجد، ذرت، ماش، لوبیا و سورگم به کشاورزان دشت آزادگان معرفی و ابلاغ شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان گفت: ۵ محصول جایگزین شلتوک شامل کنجد، ذرت، ماش، لوبیا و سورگم به کشاورزان دشت آزادگان معرفی و ابلاغ شده است و کشاورزان می‌توانند به جای کشت شلتوک که نیازمند آب فراوانی است از کشت‌های جایگزین استفاده کنند.

او بیان داشت: این اقدام در تامین رضایت کشاورزان و کاهش مصرف آب موثر است و تاکنون پیگیری‌های فراوانی از طریق این فرمانداری برای افزایش سهمیه آب کشاورزی شهرستان دشت آزادگان صورت گرفته است.

سیلاوی تصریح کرد: باتوجه به کمبود شدید آب ذخیره پشت سد‌ها و همچنین اولویت بندی آب شامل تامین آب آشامیدنی، آب احشام و در مرحله آخر آب کشاورزی توصیه ما به کشاورزان منطقه این است که به منظور جلوگیری از قطع شدن معیشت خود، کشت‌های جایگزین شلتوک را مدنظر قرار دهند تا از حمایت سازمان جهاد کشاورزی نیز برخوردار باشند.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: مصرفی کشاورزان درصورت کشت محصولات جایگزین حداقل به یک سوم تقلیل می‌یابد کشت‌های جایگزین اغلب جزو محصولات راهبردی و مورد نیاز کشور از جمله دانه‌های روغنی و نباتات علوفه‌ای هستند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.