سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقشه پهنه‌های کشاورزی در معرض خطر سیل تهیه شد

سیلاب‌ها یکی از مخاطرات طبیعی هستند که در سال‌های اخیر نواحی مختلف را دچار بحران کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بهرامی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌های کشاورزی در معرض خطر سیل استان اظهار داشت: سیلاب‌ها یکی از مخاطرات طبیعی هستند که در سال‌های اخیر نواحی مختلف را دچار بحران کرده است.

او افزود: شرایط اقلیمی و نیمه خشک حاکم بر بخش وسیعی از کشور ایران سبب تحمیل خسارات سنگین ناشی از بروز سیل بر اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شده است.


بیشتر بخوانید


بهرامی اضافه کرد: مطالعه مناطق سیل خیز و تهیه نقشه‌های پهنه بندی و خطرات سیل یکی از برنامه‌های ضروری در بخش کشاورزی است، یکی از مدرن‌ترین روش‌ها برای تهیه پهنه‌های سیلاب استفاده از اطلاعات جغرافیایی است.

او ادامه داد: با وقوع سیل فروردین ماه ۹۸ در استان چهارمحال و بختیاری و خسارت انبوه وارد شده به بخش کشاورزی، واحد gis سازمان شروع به جمع آوری اطلاعات بانک سیل کرد.

بهرامی گفت: این اطلاعات از آمار ارسال شده به اداره بحران از قبیل ایستگاه‌های پمپاژ آب، اراضی زراعی و باغی، تاسیسات حوزه دامپروری، طیور و شیلات خسارت دیده بود که با رقومی نمودن تمامی مکان‌ها به تفکیک شهرستان‌ها بر روی نقشه استان پیاده سازی شد.

او افزود: نقشه پهنه بندی سیل با استفاده از بانک سیل بخش کشاورزی جهت ارائه هر چه بهتر برنامه‌های مدیریتی و پروژه‌های این بخش و در راستای اطلاع رسانی و پیشگیری از بحران سیل ترسیم شده است.

بهرامی اضافه کرد: بر اساس داده‌های مربوط به رودخانه و حرایم آن‌ها با ویژگی‌های توپوگرافیک (نقشه برداری از موقعیت طبیعی، محلی، یا ناحیه‌ای) برای ایجاد آمادگی و اندیشیدن تمهیدات لازم برای مقابله با سیل‌های آینده نقشه‌های ترسیمی در اختیار مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.