سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتفاعات سیاخ دارنگون شیراز در آتش می‌سوزد

فعال حوزه روستایی و عشایر استان فارس از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات منطقه سیاخ‌دارنگون در شهرستان شیراز و محدوده معروف به "کوه دلو" خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهران نامداری اعلام کرد: از بعداز ظهر امروز آتش سوزی در منطقه بکر جنگلی ارتفاعات سیاخ دارنگون و "کوه دلو" شروع شده و به واسطه صعب العبور بودن منطقه، کاهش بارندگی و خشک شدن پوشش گیاهی و وزش باد، این آتش گسترش یافته است.

او با اشاره به اینکه امسال برای چندمین بار است که این منطقه دچار آتش سوزی می‌شود، گفت: دود غلیظ ناشی از حریق در این منطقه از فاصله‌ی دور هم قابل مشاهده است.

این فعال روستایی و عشایری بیان کرد: ارتفاعات این منطقه، یکی از نقاط جنگلی استان فارس به شمار می‌رود و گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری را در بر دارد.

نامداری، گیاهان موجود در این منطقه را شامل بنه کوهی، بلوط، کهکم، بادام کوهی، کل و انواع بوته‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: انواع جانوران علفخوار و گوشتخوار و پرندگان در این محدوده زندگی می‌کنند.

خبر‌ها حاکی از اعزام نیرو‌های کمکی توسط منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین حضور ساکنان جوامع محلی و دوستداران محیط زیست برای کمک به اطفای حریق در این منطقه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.