سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید انگور ترکمن برای اولین بار در خلیل آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: برای اولین بار انگور ترکمن در خلیل آباد زیر پوشش گلخانه به ثمر رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: برای اولین بار در خلیل آباد انگور ترکمن  زیر پوشش گلخانه ای به مساحت ۵۰۰ متر مربع به ثمر رسید.

او افزود: کشت گلخانه‌ای درختان میوه در سطح بسیار کمی، در دنیا انجام می‌شود با این‌حال در سال‌های گذشته به عنوان یکی از کشت‌های گلخانه‌ای با قابلیت جایگزینی با برخی از محصولات دیگر مطرح شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد ادامه داد: بنابراین برای توسعه سطح زیر کشت درختان میوه به ویژه درختان مناطق معتدله در گلخانه، در نظر گرفتن جوانب مختلف امر برای به نتیجه رساندن سرمایه گذاری ضروری است.

شبان بیان کرد: در نظر گرفتن نکات علمی و همچنین تجربه به دست آمده در دیگر مناطق دنیا به عنوان یکی از مسیر‌های قابل استفاده می‌تواند مفید باشد.

او ضمن اشاره به مصرف کمتر آب و افزایش راندمان آبیاری تصریح کرد: از دیگر مزایای این طرح زودرسی انگور با توجه به قیمت بالای محصول نوبرانه و افزایش درآمد باغدار است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد تاکید کرد: در مناطق مختلف جهان، اهداف متفاوتی برای کشت گلخانه‌ای گونه‌های درختان معتدله وجود دارد. علاوه بر اهداف به نژادی کشت گلخانه ا‌ی درختان میوه با اهدافی مانند تولید محصول خارج از فصل یا زودرسی، تولید محصول در مناطقی با فصل رشد کوتاه، افزایش کیفیت محصول، تولید پایدار محصول در طول سال، حفاظت از درختان میوه در مقابل شرایط نامطلوب محیطی مانند طوفان، باد شدید، باران‌های بسیار شدید و همچنین یخبندان شدید زمستانه و کنترل بهتر آفات و بیمار‌ی ها انجام می‌شود.

شبان با بیان اینکه کاهش مخاطرات طبیعی مثل کاهش سرمازدگی، تگرگ و طوفان از دیگر مزایای این نوع کشت بوده، اظهار کرد: افزایش کیفیت انگور تولیدی، افزایش تولید در واحد سطح از دیگر مزایای کشت‌های گلخانه‌ای می‌باشد.

انتهای پیام//م. د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.