سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی روند مذاکرات وین با حضور عراقچی در کمیسیون امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به تشریح جزییات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: این نشست با محوریت مذاکرات ایران و ۱+۴ در وین برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران در وین در جلسه حضور داشت، افزود: در این جلسه عراقچی گزارشی را از آخرین دور مذاکرات به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: طبق گزارش عراقچی متونی که در حال تبادل بین مذاکره‌کنندگان است کمی شفاف تر و دقیق تر شده است؛ هرچند موضوعات اختلافی باقی مانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این اختلافات در موضوعاتی به مانند رفع تحریم ها و ترتیبات اجرایی و مسائلی از این دست است.

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد:به گفته عراقچی در بخش تحریم، موارد مشخص (designation) افراد، نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده است که هیات مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی با بیان اینکه به گفته عراقچی دور آتی مذاکرات احتمالاً در روزهای آینده در وین انجام خواهد شد، اضافه کرد: عراقچی گفت که مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات به صورت ثابت و قطعی از سوی هیئت مذاکره کننده دنبال خواهد شد که این مواضع رفع کلیه تحریم ها و راستی آزمایی لغو تحریم ها است و پس از آن ایران آماده است که به تعهدات خود در برجام عمل کند.

وی ادامه داد: نمایندگان در این جلسه بر حفظ اصول جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات تاکید کردند و همچنین بر اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها هم تاکید شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.