سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت عسل از کندوهای مناطق ییلاقی گیلان

زنبورداران گیلانی برداشت عسل بهاره را از ۳۴۸ هزار کندو آغاز کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرحجت علی اکبرنژاد ، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۵ هزار و ۲۳ زنبوردار گیلانی برداشت عسل بهاره را از ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندو آغاز کردند.

او  افزود: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی و تنوع پوشش گیاهان شهد زا در فصل بهار، پیش بینی می‌شود تولید عسل در گیلان با ۵ تا ۸ درصد افزایش، به ۶ هزار و ۷۵۰ تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره با کندو‌های خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا محصول تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت عسل تابستانه از نیمه شهریور تا اوایل مهر گفت: میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

میرحجت علی اکبرنژاد، به توزیع ۵۹ تن نهاده میان زنبورداران اشاره و تصریح کرد:نداشتن بیمه، تخصیص نیافتن تسهیلات کم بهره و کمبود نهاده از عمده‌ترین مشکلات زنبورداران در گیلان است.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.