سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۶۵ هزار تن چغندرقند پاییزه در استان کرمانشاه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال ۶۵ هزار تن چغندرقند پاییزه در استان تولید می شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به رشد سه برابری سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان گفت : پارسال تنها ۳۹۰ هکتار چغندرقند پاییزه در استان کشت شده بود که این سطح در سال زراعی جاری به ۱۱۵۰ هکتار افزایش پیدا کرده که نشان از رشد سه برابری سطح زیر کشت این محصول در استان دارد.

او با اشاره در برنامه بودن توسعه کشت چغندرقند پاییزه در استان، گفت : این هدفگذاری با توجه به بازدهی بالای کشت چغندرقند در مزارع مناطق گرمسیر استان در اولویت قرار گرفته و نتایج حاصله نشان از جوابگو بودن کشت چغندرقند به صورت پاییزه در این مناطق دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه کشت پاییزه چغندرقند به منظور استفاده از آبِ سبز بارندگی‌های فصول پاییز و زمستان در کنار تامین خوراک کارخانه‌های قند در فصول مختلف سال در برنامه استان قرار دارد.

هوشیار با بیان اینکه تنها در دو شهرستان گرمسیر استان شامل شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب امکان کشت پاییزه چغندرقند فراهم است، افزود: دیگر شهرستان‌های استان شرایط لازم برای کشت چغندرقند به صورت پاییزه را ندارند.

هوشیار متوسط عملکرد چغندر قند پاییزه در استان را ۶۰ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۵۰۰ تن چغندرقند پاییزه در مزارع مناطق گرمسیر استان برداشت شده و احتمالا میزان تولیدات استان تا پایان فصل برداشت به بالغ بر ۶۵ هزار تن خواهد رسید.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.