سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام نیاز همه گروه‌های خونی در گیلان

مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان گفت: مراکز درمانی این استان به همه گروه‌های خونی نیازمند است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل، مدیرکل سازمان انتقال خون گیلان گفت: به دلیل افزایش بیماری فاویسم که با مصرف باقلای محلی در فصل بهار شیوع پیدا می‌کند و بالا رفتن مصرف خون، مراکز درمانی استان به همه گروه‌های خونی نیاز فوری دارد.

او با اشاره به افزایش ۲۵ درصدای اهدای خون در گیلان در مقایسه با پارسال افزود: تنها راه درمان این بیماری تزریق خون است، از صاحبان همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی می‌خواهیم برای نجات جان این بیماران به پایگاه‌های انتقال خون مستقر در سراسر استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان به اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در همه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان اشاره کرد و اظهار داشت: اهداکنندگان خون برای مراجعه به این مراکز هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

پاکدل با بیان اینکه هر فرد سالم می‌تواند سالانه ۳ یا ۴ بار خون اهدا کند، تصریح کرد: بانوان هر ۴ ماه یک بار و آقایان هر ۳ ماه یک بار می‌توانند خون اهدا کنند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، تصادفات، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.