سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو های برقی BMW با فناوری 5G + تصاویر

شرکت آلمانی تولید کننده خودرو‌های لوکس به سمت طراحی اتومبیل‌های الکترونیکی آمده که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین؛ شرکت BMW که تولید کننده خودرو‌های های لوکس است به عنوان بخشی از برنامه خود برای حفظ محیط زیست، در حال گسترش دامنه طراحی و ساخت اتومبیل‌های الکتریکی این شرکت است. شرکت BMW اتومبیل‌های الکتریکی جدید i4 و ix خود را به بازار عرضه کرد و در حال حاضر خودروی i4 Gran Coupe با قیمت ۵۸ هزار و ۳۰۰ یورو در دسترس است. هر دو مدل دارای کابین جدید با صفحه نمایش OLED خمیده و سیستم مبتنی بر فناوری 5G هستند.

گرن کوپه موتور الکتریکی با قدرت ۲۵۰ کیلووات / ۲۴۰ اسب بخار دارد و شتاب این خودرو با این نیرو از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از ۶ ثانیه و حداکثر سرعت این اتومبیل ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. به لطف باتری ۸۰ کیلووات ساعت، برد این خودرو ۵۹۰ کیلومتر است. برنامه پیشرانه شامل موتور دیگری با قدرت ۴۰۰ کیلووات در ۵۴۴ اسب بخار بوده و خودرو در حدود ۴ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۵ کیلومتر در ساعت است.


بیشتر بخوانید


جزئیات خودروی ix 

خودروی ix در ابتدا در دو مدل ارائه شد: مدل اول با قدرت ۲۴۰ کیلووات در ۳۲۶ اسب بخار که در ۶.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعتش ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. به لطف باتری ۷۱ کیلووات ساعت، برد این خودرو ۴۲۵ کیلومتر است. مدل ix در گروه مدل‌های SUV طبقه بندی می‌شود و با قیمت ۷۷ هزار و ۳۰۰ یورو در بازار است. 

در مورد مدل دوم، این خودرو به موتور ۳۸۵ کیلووات / ۵۲۳ اسب بخار متکی است و در ۴.۶ ثانیه شتاب می‌گیرد و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و برد آن ۶۳۰ کیلومتر و ظرفیت باتری ۱۰۵ کیلووات ساعت است.

قدرتمندترین مدل خودروی این شرکت با قدرت ۴۴۰ کیلووات / ۶۰۰ اسب بخار ظاهر می‌شود. باتری‌ها بسته به مدل و موتور تا ۲۱۰ کیلووات شارژ می‌شوند. ۸۰ درصد باتری در کمتر از ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود. در بهترین شرایط ۱۰ دقیقه شارژ می‌تواند برای مسافت ۱۶۴ کیلومتر کافی باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۶:۰۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اره
ناشناس
۰۴:۵۹ ۲۴ تير ۱۴۰۰
مثل پرایده