سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بساط چای دودی خسارت میلیونی زد

بساط تهیه چای دودی در کوهبنان خسارت میلیونی به مراتع این شهرستان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت : آتش سوزی مهیبی که ازساعتی قبل از ظهر در مراتع منطقه طغرل الجرد آغاز شده بود، مهارشد.

او افزود: این حادثه آتش سوزی به همت پرسنل اداره منابع طبیعی و هلال احمر و نیرو‌های معادن مستقر در منطقه، در مراتع منطقه معدن زغالسنگ هشونی واقع در بخش طغرالجرد به طور کامل مهار شد.

سالاری ضمن حضور در محل مراتع و ارتفاعات منطقه هشونی که دچار حریق شده بود، گفت: در منطقه هشونی از توابع بخش طغرالجرد، قسمتی از مراتع طعمه حریق شد که حسب بررسی‌های اولیه این حریق ناشی از بر پا نمودن آتش توسط فرد یا افرادی باقصد تهیه چای بوده است.

او افزود: با توجه به شرایط محل وقوع آتش‌سوزی، امکان بهره‌برداری از تجهیزات آتش‌نشانی وجود نداشت و عملیات اطفای حریق طی چندین ساعت و به همت پرسنل اداره منابع طبیعی و هلال احمر و نیرو‌های معادن مستقر در منطقه انجام شد .

در ادامه رضا مصلح رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهبنان نیز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بی احتیاطی دامداران ویا گردشگران در منطقه هشونی واقع در بخش طغرالجرد موجب سرایت آتش به مراتع این مناطق شد.

او افزود: منطقه‌ای حدود ۴.۵ هکتار مناطق جنگلی از ساعت یازده امروز درگیر آتش شدند که با اهتمام تمامی نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان کوهبنان ودیگر افراد بومی وکمک های هلال احمر در ساعت ۱۶، حریق خاموش شد.

مصلح بیان کرد: از لحظه اعلام حریق تا زمان ورود پرسنل این اداره به منطقه حریق حدود ۱۵ دقیقه طول کشید .

او ازبررسی ابعاد حادثه برای بررسی میزان خسارت وارده به مراتع که پیش بینی اولیه ما میلیونی است خبرداد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: آتش سوزی ، اطفای حریق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.