سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطار شهری کرج به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود

شهردار کرج گفت: ساخت و تجهیز قطار شهری کرج با استفاده از تجهیزات روز دنیا و استاندارد‌های جهانی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،کمالی زاده، شهردار کرج در خصوص آخرین وضعیت طرح قطار شهری کرج گفت: طرح قطار شهری طرحی است که مدعیان خدمتگزاری به مردم در دوره‌های قبل آن را به تعطیلی کشانده بودند.

شهردار کرج افزود: اجرای این طرح با آغاز شورای پنجم مجددا از سرگرفته شد و خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی نیز داشته است.

کمالی زاده گفت: بخشی از این طرح در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم تا پیش از پایان عمر خدمت رسانی شورای پنجم، تست گرم ایستگاه f تا k انجام شود.

او افزود: این طرح در خطوط و ایستگاه‌های مختلف تعریف شده، ولی با توجه به این که ایستگاه f تا k از خط دوی قطار شهری بیشترین پیشرفت را داشت، بنا شد اولویت بر تکمیل این ایستگاه‌ها گذاشته شود.

شهردار کرج گفت: هر یک از ایستگاه‌های f تا k تا کنون بیش از ۹۷.۶ درصد پیشرفت داشته و در مراحل پایانی قرار دارند.

او افزود: با اتمام ریل گذاری و تکمیل پست برق آن، این دو ایستگاه برای انجام تست گرم آماده می‌شوند.

کمالی زاده گفت: ایستگاه i (سه راه رجایی شهر) هم تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال پیگیری هستیم تا دو ماه آینده به سرانجام برسد.

شهردار کرج با اشاره به اهداف اجرای طرح قطار شهری گفت: پاسخگویی به مطالبه به حق شهروندان برای تردد ایمن، آسان و سریع در سطح شهر اولین هدف اجرای این طرح است و دومین هدف هم ایجاد حس مطالبه گری مستمر برای تکمیل خطوط باقی مانده است.

کمالی زاده افزود: شهروندان باید از مدیریت شهری دوره بعد بخواهند که طبق برنامه جامع حمل و نقل کرج، راه اندازی سایر ایستگاه‌ها را در برنامه کاری خود قرار دهند.

او گفت: اکثریت اعضا شورای پنجم حامی تسریع در فرآیند تکمیل طرح قطار شهری بودند و لایحه‌ای در خصوص این طرح  نبود که توسط شورا رد شود و به تصویب نرسد.

شهردار کرج  با اشاره به این که در اجرای این طرح سعی شده شهروندان کمترین درگیری و مشکل را داشته باشند، افزود: شهروندان کرجی بر خلاف شهروندان سایر کلانشهر‌هایی که دارای خطوط مترو هستند، در طول اجرای این طرح با کمترین مواجه با تبعات اجرا مواجه بودند و کمتر در محدوده احداث ایستگاه‌ها مسائلی مثل ترافیک و بسته شدن مسیر و ... را تجربه کردند.

کمالی زاده گفت: خط متروی کرج در زیر خیابان شهید بهشتی به عنوان پرتردد‌ترین مسیر شهر ساخته شده و مردم کمترین ترافیک و انحراف مسیر را تجربه کرده اند.

او افزود: طرح قطار شهری کرج در بدترین شرایط اقتصادی در طول ۴۰ سال اخیر به پیش برده شده و به مرحله بهره برداری رسیده است.

شهردار کرج گفت: حتی در شرایط جنگ هم فشار اقتصادی سال ۹۷ و ۹۸ را تجربه نکردیم و به همه این مشکلات باید اعمال تحریم را هم اضافه کنیم.

او گفت: تکمیل طرح  قطار شهری گامی در راستای توسعه سیستم حمل و نقل عمومی پاک و ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان است.

انتهای پیام/ر .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.