سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف: تعلل در برگزاری دیدار پوتین و بایدن جایز نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که دیگر مکث در گفتگوی ثبات استراتژیک روسیه و آمریکا امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری تاس،  سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه هشدار داد که دیگر نمی‌توان در گفتگوی مسکو و واشنگتن درباره ثبات استراتژیک  مکث کرد.

سرگئی ریابکوف در جلسه دومای روسیه (مجلس عوام پارلمان) خاطرنشان کرد: «ما نیاز به حرکت در یک ساختار و چهارچوب نظام‌مند به سوی درکی بهتر از آنچه ممکن  و آنچه غیرممکن است، داریم»

ریابکوف در ادامه افزود: «من البته در اینجا بر مسئله ثبات استراتژیک تمرکز کرده و تاکید دارم. ما دیگر نمی‌توانیم در این زمینه مکث داشته باشیم.»

این دیپلمات ارشد همچنین بیان کرد: «خروج آمریکا از معاهده آسمان باز باعث بدبینی ما شده است.»

ریابکوف در ادامه افزود: «با این وجود ما تلاش خود را پیش خواهیم برد.»

در ۱۹ مه، قانون انصراف از معاهده آسمان‌های آزاد به اتفاق آرا  توسط دومای دولتی تصویب شد و در تاریخ ۲ ژوئن، شورای فدراسیون روسیه (مجلس عالی پارلمان) نیز به اتفاق آرا به آن رأی داد. دیروز (دوشنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به خروج آمریکا قانون فدرال خروج روسیه از پیمان آسمان باز را امضا کرد.

این معاهده به منظور تقویت اعتماد بین روسیه و کشور‌های غربی و به منظور اعزام هواپیما‌های نظارتی بر فراز پایگاه‌های نظامی امضا شده بود.

چندی پیش، کرملین و کاخ سفید اعلام کرده بودند که جلسه برنامه ریزی شده پوتین و بایدن در ۱۶ ژوئن در ژنو برگزار خواهد شد. سران این دو کشور درباره شرایط و چشم انداز‌های توسعه بیشتر روابط بین روسیه و  آمریکا، ثبات استراتژیک و همچنین موارد مهمی در سطح بین المللی که شامل همکاری برای مهار همه گیری کرونا و حل و فصل منازعات منطقه‌ای است، گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.