سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز خرید دانه روغنی کلزا در خراسان شمالی

مدیریت تعاون روستایی خراسان شمالی از خرید دانه روغنی کلزا توسط شبکه تعاونی‌های روستایی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، جلیل رمضانی مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: امسال شبکه شرکت‌های تعاونی روستایی استان آمادگی خرید کلزا، بصورت تضمینی و مباشرتی شرکت غله و خرید توافقی با همکاری شرکت کشاورزی آستان قدس را دارند.

رمضانی افزود:بدین منظور از زمان آغاز خرید این محصول مقدار ۱۵۰ تن کلزا بصورت توافقی و بالاتر از قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: امسال برای حمایت از تولیدکنندگان این محصول، تعداد ۵ مرکز خرید تضمینی و توافقی در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، شیروان، جاجرم و اسفراین تجهیز و آمادگی تحویل محصول کشاورزان را دارند.

رمضانی افزود: با توجه به سرانه مصرف روغن در کشور و برای کاهش ‏وابستگی‌های مربوط به واردات روغن در سطح کشور، سیاست وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از کشاورزان برای کشت و تولید این محصول می‌باشد که بدین لحاظ امسال قیمت خرید تضمینی این محصول نسبت به سال ‏گذشته از رشد یک و نیم برابری برخوردار است. ‏

رمضانی با اشاره به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۹ درصد رطوبت ۱۱ هزار تومان است و به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۹ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 مدیریت تعاون روستایی خراسان شمالی ادامه داد: کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بیش از ۳ هزار و ۲۴۷ تن کلزا به مراکز خرید تضمینی شبکه تعاون روستایی خراسان شمالی تحویل شده است.

انتهای پیام/د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.