سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت پیله‌های ابریشمی در گیلان آغاز شد

پیش بینی شده نوغانداران گیلانی امسال ۵۵۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، عدیل سروی، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت:  برداشت نوغان امروز در بزرگترین استان نوغاندار کشور آغاز شده و پیش بینی می‌شود نوغانداران گیلانی امسال ۵۵۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.

او ، با اشاره به اینکه کار خرید پیله‌تر ابریشم در ۵ شهرستان لنگرود، فومن، شفت، صومعه سرا آغاز شده است ، افزود: ۱۹ مرکز توسعه نوغانداری در گیلان امسال حدود ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان را در بین ۹ هزار و ۲۰۰ نوغاندار گیلانی توزیع کرده اند و هم اکنون با آغاز برداشت پیله‌تر ابریشم ۵ مرکز تعاون روستایی در گیلان کار خرید توافقی این محصول را آغاز کرده اند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور ،  با اشاره به اینکه شهرستان لنگرود قطب تولید نوغان در گیلان است ،گفت: توزیع تخم نوغان در گیلان از ۴ اردیبهشت آغاز شده بود و بیشترین میزان توزیع در لنگرود با ۴ هزار و ۲۰۰ جعبه بوده است.

عدیل سروی،  با اشاره به اینکه پیله‌تر ابریشم امسال کیلویی ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود، افزود: رشت، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، شلمان، رضوانشهر، ماسال، املش، تالش، رودبار و آستانه اشرفیه از شهرستان‌های نوغان کار گیلان هستند.

او تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال هزار و ۷۰۰ تن پیله‌تر ابریشم به ارزش تقریبی ۲۵۵ میلیارد تومان در کشور تولید شود.

 

انتهای پیام/م.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.