سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان:

صنایع دستی یکی از ابزار‌های مهم برای شناساندن آداب و رسوم هر جامعه‌ای است

کرد زنگنه گفت: صنایع دستی یکی از ابزار‌های مهم برای شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ هر جامعه‌ است و هنرمندان با به کارگیری از ساده‌ترین ابزار، هنر ناب ایرانی را در طول تاریخ رقم زده اند.

اسدالله کرد زنگنه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،ضمن اشاره به ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی و تبریک این روز به هنرمندان ایران اسلامی و به ویژه هنرمندان این شهرستان گفت: صنایع دستی یکی از ابزار‌های مهم برای شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ هر جامعه‌ای است و هنرمندان با به کارگیری از ساده‌ترین ابزار و با الهام گرفتن از فرهنگ، اعتقاد، باور‌ها و آداب و رسوم و با محوریت ذوق و زیبا شناختی و خلاقیت ایرانی اسلامی، شاخص‌ترین و اصیل‌ترین جلوگاه تاریخ و تمدن کهن ایران و فرهنگ و هنر ناب ایرانی را در طول تاریخ رقم زده اند.

او افزود:صنایع دستی حاصل تلاش دستان توانمند و با ارزشی است که با فرهنگ، ایمان و مهربانی عجین شده و هنری است که سرچشمه آن قلب و روح هنرمند است و توانسته است در پرتو این تلاش، باور‌های دینی و اعتقادات اسلامی خود را در تار و پود هنر به ظرافت و به صورتی بارز به اثبات رساند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تصریح کرد: امیدوارم با تلاش هنرمندان و فراهم آوردن امکانات لازم بتوانیم فعالیت‌های نو آورانه و خلاق در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان ایجاد کنیم.

کرد زنگنه گفت: امید است با حفظ دستاورد‌های پیشینیان و انتقال آن به ویژه به نسل امروز در جهت پیوند سنت‌های گذشته به امروز و آینده، در غنا بخشیدن به جایگاه فاخر و با اهمیت صنایع دستی بیش از پیش کوشا باشیم.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.