سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس ارشد عمران و شهرسازی:

زنان حافظان کیان خانواده هستند و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند

برزن گفت: زنان حافظان کیان خانواده هستند و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، رعایت و حفظ کرامت و جایگاه زن در جامعه از ارکان یک جامعه موفق است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل برزن کارشناس ارشد عمران و شهرسازی گفت: زنان حافظان کیان خانواده هستند و جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، رعایت و حفظ کرامت و جایگاه زن در جامعه از ارکان یک جامعه موفق است و امنیت و آرامش و آسایش شهر چنان باید بالا و استاندارد باشد که زنان؛ شهر را خانه و خانواده بزرگتر احساس کنند و در سایه این امنیت و آرامش در رشد و تعالی جامعه موثر و اثرگذاری ویژه داشته باشند.

او در ادامه بیان داشت: برقراری امنیت، راه اندازی اماکن تفریحی و پارک‌های بانوان، بازارچه‌ها و نمایشگاه دائمی عرضه و فروش صنایع دستی و اماکن ورزشی خاص بانوان، حمایت از بانوان کارآفرین و نخبگان، خدمات اختصاصی بهداشتی از جمله مطالبات عمومی بانوان در سطح ملی و محلی است.

برزن افزود: باید به این نکته توجه نماییم که همانطور که مردان به مکان‌های تفریحی نیاز دارند زنان نیز به همچنین موردی نیاز دارند بنابراین باید فضا‌های سبز، پارک‌ها و اماکن ورزشی به نحوی طراحی شوند که بانوان به راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

کارشناس ارشد عمران و شهرسازی ادامه داد: بهبهان با فرهنگ غنی و تاریخیش، همواره امنیت بانوانش زبانزد عام و خاص بوده است به عقیده بنده در عصر جدید برای بالا بردن ضریب امنیت در جامعه بهبهان برای زنان، برگشت به فرهنگ و اصیل کهن این دیار است.

او ادامه داد: برای توانمندسازی و رشد و تعالی بانوان بهبهان، برقراری جلسات و کارگاه‌های آموزشی، ایجاد تعاونی‌ها خانگی و محله ای، ایستگاه‌ها و اتاق‌های مشاوره راهبری شغلی و کاری و خانواده، برگزاری کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها با حضور نخبگان، فرهیختگان، کارآفرینان برتر و اساتید و محققین و پژوهشگر برتر استانی و کشوری و بین المللی بصورت برنامه مدون هفتگی و ماهیانه و دارای یک تقویم مشخص سالیانه، از اقدامات موثر و بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.