سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم؛

افزایش مصرف آب در قم نگران کننده است

زنگنه اینالو از افزایش نگران کننده ۱۳ درصدی تولید و مصرف آب در دو ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،جاسب زنگنه اینالو معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به میزان تولید و مصرف آب در دو ماه نخست امسال در استان گفت: طی این مدت بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب آب تولید که حدود ۸۰ درصد آن از سدکوچری و بقیه از سد۱۵ خرداد، چاه‌های سطح شهر و منطقه علی‌آباد و ... تامین شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم از افزایش ۱۳.۸ درصدی تولید آب در ماه‌های فروردین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و یادآور شد: طی این مدت بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۴ میلیون لیتر آب بیشتر از سال گذشته تولید و توزیع شده که این میزان افزایش نگران‌کننده است.

زنگنه اینالو افزایش دمای هوا، رشد جمعیت و نیز شیوع بیماری کرونا را از جمله علل افزایش مصرف آب در قم برشمرد و یادآورشد: پیش‌بینی می‌شود به منظور تامین آب در تابستان و پیک مصرف امسال، چالش‌هایی از جمله افت فشار و کاهش کیفیت آب شرب با توجه به ظرفیت محدود منابع آب شرب استان رخ دهد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم با تاکید بر اینکه مبنای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عدم قطع آب است، بر لزوم مدیریت مصرف آب، پرهیز از اسراف و جلوگیری از مصارف غیرضروری تأکید و تصریح کرد: در صورت همراهی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و اداری می‌توانیم عبور بدون چالشی از تابستان امسال داشته باشیم.

زنگنه همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده به منظور حفر ۳۳ حلقه چاه اضطراری در سطح استان به منظور مقابله با تنش آبی گفت: مجوز برخی از این چاه‌ها صادر و اقدامات اولیه برای حفر انجام شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قم برنامه‌ریزی جهت کاهش مصارف فضا‌های سبز از آب شرب، جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، کاهش فشار در شبکه، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به منظور صرفه‌جویی، افزایش برداشت از چاه‌های روستا‌ها و مدیریت مصرف انشعابات بزرگ و روستا‌ها را از جمله راهکار‌های تأمین کمی و کیفی آب پایدار در تابستان امسال برشمرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
اب را قطع نکنید