سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودخانه کرج، جایی که روشنایی آب شما را به تاریکی مرگ می‌برد

رودخانه خروشان کرج هرساله جان تعدادی از افراد را می‌گیرد و از ابتدای سال جاری تا کنون منجر به مرگ ۵ نفر از هموطنان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رودخانه کرج در چهارمین جاده زیبای جهان هر سال روایتگر گردشگرانی است که فدا شدن جان را برای تفریح زودگذر تیتر روز اخبار می‌کنند.

حادثه غرق شدگی در استان‌های حاشیه دریا و دارای رودخانه جزو حوادثی است که نیروهای امداد و نجاتی و غواصان محلی آن استان را درگیر خود می‌کند. با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش اشتیاق شهروندان و گردشگران برای سیر و سفر به سوی دریا و رودخانه، آمار غرق شدگی استان های یاد شده نیز سیر صعودی پیدا می‌کند.

استان البرز نیز از جمله استان هایی است که به دلیل داشتن سه رودخانه پر آب و دو نهر هر ساله در فصل بهار و تابستان با حادثه غرق شدگی به ویژه در حوضه رودخانه کرج مواجه می‌شود، بنابراین اعلام این خبر برای شهروندان، رسانه‌ها و نیروهای امداد و نجات به خبر همیشگی اما دردناک تابستانی تبدیل شده است اما این اخبار روایت خانواده های داغ دیده ای است که روح و فکر خود را کنار عزیزان شان در جریان خروشان، زیبا و مرگ‌آفرین رودخانه کرج جا گذاشته‌اند.

مهرداد بابایی، رئیس فوریت های پزشکی البرز در این باره گفت: سردی زیاد آب در همان لحظات اول ممکن است باعث حمله قلبی و اسپاسم عضلانی شود که حتی اگر فرد شناگر ماهری هم باشد نمی تواند خودش را نجات دهد.

عباس پور، معاون امداد و نجات هلال احمر البرزنیز افزود: در سال ۹۹ حدود ۲۷ مورد حادثه دیده در سامانه جمعیت هلال احمر داشتیم که از این تعداد ۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۹ نفر آسیب دیده داشتیم که پنج نفر از آن ها قربانی مرگ شده اند.

انتهای پیام/ ر  .ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.