سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

نصب آینه در کابین آسانسور می‌تواند از سقوط افراد جلوگیری کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرام مومنی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با توجه به اهمیت بحث‌های ایمنی در زندگی امروزی گفت: بیان مسائل ایمنی برای اجرا و نهادینه شدن در میان اقشار مختلف جامعه از ضروریات این سازمان برای آموزش شهروندی است.

او با یادآوری خاطره تلخ و غم انگیز حوادث آسانسور‌ها به خصوص حادثه شب ۲۳ تیر ۱۳۹۵ به واسطه تغییر ناگهانی کابین آسانسور و سقوط و مرگ دلخراش یک مادر ۶۰ ساله از طبقه چهارم آپارتمان واقع در بلوار شهید بهشتی افزود: توجه به نکات ایمنی در زندگی همواره نجاتبخش است.

رئیس آتش نشانی رشت با اشاره به دلائل نصب آینه در کابین آسانسور اظهار داشت: یکی از دلائل این است افرادی که سراسیمه و با عجله درب طبقه را باز می‌کنند، اگر تصویر خود را ندیدند سوار آسانسور نشوند.

مومنی ادامه داد: زیرا ممکن است کابین آسانسور به دلیل نقص فنی در طبقه قرار نگیرد و درب طبقه به اشتباه باز شود و آینه در این مواقع می‌تواند از سقوط افراد جلوگیری کند.

او یادآور شد: در ابتدا نصب آینه در آسانسور‌ها دلیل روانی داشت، شاید از دیگر الزامات نصب آینه نشان دادن فضای بیشتر آسانسور، کنترل فضای کابین توسط مسافر، چک کردن و بازبینی ظاهری خود مسافران، زیبایی کابین آسانسور، رفع شکایت ناشی از کسالت و بی حوصلگی مسافران از کندی حرکت کابین آسانسور‌ها و ... بود، ولی خوشبختانه این دلایل منجر به اتفاق مهم و حیاتی برای کاربران آسانسور‌ها شد.

رئیس آتش نشانی رشت تصریح کرد: این روز‌ها سرعت بالای زندگی منجر به آن شده که زمان سنجی درونی شهروندان از تعادل همیشگی خارج شود و با توجه به تعجیل در امورات روزمره؛ دقت بسیار کمتری به بحث‌های ایمنی صورت گیرد.

مومنی تأکید کرد: بنابراین افرادی که با عجله درب آسانسور را باز می‌کنند، اگر تصویر خود را در آینه ندیدند، به دلیل احتمال نقص فنی وارد نشوند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.