سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش کلاهبرداری بورسی با مراجعه به مراجع رسمی و افزایش آگاهی سهامداران

کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران برای آگاهی از اطلاعات و صورت‌های مالی مربوط به سهام شرکت‌ها، حتماً باید به مراجع رسمی مراجعه کنند.

حمیدرضا اسدی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در بازار سرمایه سرمایه‌گذاران، برای سرمایه‌گذاری در سهام مورد نظر خود ابتدا، باید به سایت tsetmc متعلق به مدیریت فناوری اطلاعات بورس تهران مراجعه کنند و اطلاعات مورد نظر در خصوص سهام خود را در آنجا دریافت کنند.

او بیان کرد: سرمایه‌گذاران برای آگاهی از اطلاعات، صورت‌های مالی و سایر موارد مربوط به سهام شرکتی که می‌خواهند آن را خریداری کنند، باید حتما به سایت codal.ir که مرجع رسمی انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها است، مراجعه کنند.


  • بیشتر بخوانید

بورس کالا فضای مناسبی برای بازار آتی ارز


کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: اگر سهامداران می‌خواهند مبالغ و پول‌های خود را به اشخاصی جهت سرمایه گذاری بدهند، ابتدا باید آن اشخاص دارای مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند. برای اطلاع از اینکه شخص سبدگردان دارای مجوز، جهت سرمایه‌گذاری است، باز هم باید افراد به سایت codal.ir مراجعه کنند و اطلاعات مربوط به آن سبدگردانی را از آنجا دریافت کنند.

او بیان کرد: اگر شخص یا اشخاصی به سهامداران مراجعه کردند و خودشان را در قالب، سبدگردان و کارگزار به سهامداران معرفی کردند، سهامداران می‌توانند به سایت codal.i مراجعه کنند و اسم آن شخص را در آنجا جستجو کنند و مطمئن شوند که آیا آن شخص، مجوز چنین فعالیتی را دارد.

اسدی در پایان طی توصیه‌ای به سهامداران گفت: برای اینکه سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه دچار این گونه مشکلات نشوند و مورد دزدی و کلاهبرداری توسط اشخاص دیگر قرار نگیرند، حتما به کارگزاری‌ها و شرکت‌های سبدگردانی دارای مجوز مراجعه کنند. همچنین در صورتی که سهامداران نیازمند مشاوره در بازار سرمایه هستند، حتماً به شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری مراجعه کنند و از آنان مشاوره دریافت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.