سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

سیاست و اصلاح حکومت هیچ‌گاه برای امام صادق(ع) امری ثانوی نبود‌

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برخی می‌خواهند نقش امام صادق(ع) را به یک مدرس و شاگردپرور محدود کنند اما این گونه نیست و این روایت در مورد ایشان غیرمنصفانه و باطل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در جوار بارگاه منور رضوی، گفت: ائمه معصومین (ع) با اصرار بر اینکه معارف آن‌ها انسان‌ها را می‌سازد، مظالم را تحمل کردند و در عرصه ظلم و ستم بسیار قساو‌ت‌مندانه مورد اذیت قرار گرفتند، اما صبر کردند تا انسان‌ها ساخته شوند.

او افزود: باید به این منظومه فکری و سیره عملی اهل بیت (ع) توجه داشت؛ در شرایط اجتماعی امروز ما و در وضعیت خاص امروزمان این مسئله برای ما به عنوان یک مسئله حائز اهمیت و قابل توجه مطرح است. روش ائمه معصومین (ع) و عمدتا سیره امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب در آن وضعیت پیچیده و فتنه‌هایی که در زمان آن حضرت به وسیله جنایتگران صورت می‌گرفت موقعیت عملیاتی و سیره سیاسی امام صادق (ع) در آن زمان چه بود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برخی دنبال این هستند که ثابت کنند امام صادق (ع) یک معلم و استاد با ۴۰۰۰ شاگرد بود و تنها علم ارائه می‌دادند و شاگرد تربیت می‌کردند و حوزه فعالیت ایشان را به تدریس و شاگردپروری محدود می‌کنند و می‌گویند ایشان به حکومت کاری نداشت و در سیاست مداخله نمی‌کرد و وضعیت اجتماعی و سیاسی مسلمانان را به خود آن‌ها و حکومت جائرانه عباسی و اموی واگذاشته بود.


بیشتربخوانید



آیت‌الله علم الهدی با اشاره به اینکه این یک تحلیل باطل و غیرمنصفانه از زندگی و سیره امام صادق (ع) است، بیان کرد: مگر می‌شود حجت بالغه خدا سرنوشت مسلمانان را وا بگذارد و برای ایشان هیچ اهمیتی نداشته باشد و صرفا درس و مسئله بگویند و به جریان حکومت و سیاست دخالتی نداشته باشد؟

او تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند عنوان کنند بعد از سیدالشهدا (ع)، ائمه اطهار مسئله سیاست و حکومت را رها کردند تا زمان ظهور برسد. شهادت امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری رخ داد و حدود ۱۳۸۰ سال از آن تاریخ می‌گذرد. یعنی ۱۳۸۰ سال و ۹ امام در عرصه ظهور و برور در این دنیا زندگی کنند و فقط قانع باشند که مسئله بگویند و سرنوشت مردم در دست ظالم باشد؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: هر یک از ائمه معصومین ما در سیاست از یک سیره خاص برخوردار بودند که هم با ظلم مبارزه می‌کردند و هم در جهت امامت و حکومت فعال بودند منتهی پندار‌های اجتماعی در زمان‌های مختلف، متفاوت بوده و برحسب روشی که امت داشته‌اند و شرایطی که مردم ایجاد می‌کردند، ائمه سیره خود را عمل می‌کردند.

آیت‌الله علم الهدی اظهار کرد: انقلاب جهانگیر امام صادق (ع) توسط بنی عباس مصادره شد؛ مردم هر حرکتی که مقابل بنی امیه صورت می‌گرفت را استقبال می‌کردند، اما بنی عباس از این فرصت استفاده کرد و این حرکت‌ها را به نفع خود مصادره کرد و انقلابی که قرار بود به نام معصومین صورت بگیرد این انقلاب توسط آن‌ها مصادره شد.

او افزود: جریان‌های فرصت طلب و قدرت طلب با هر شیطنت و تزویری به دنبال تسلط بر مردم هستند و همه چیز را در این مسیر به سود خود مصادره می‌کنند.

انتهای پیام//ز.ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.