سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد؛

۱۴۵ هزار واحد، سهمیه شرکت بازآفرینی شهری برای تولید مسکن

یک مقام مسئول گفت: ۱۴۵ هزار واحد، سهمیه شرکت بازآفرینی شهری از ۴۰۰ هزار واحد تولید مسکن است.

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه روند اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در قالب پرداخت تسهیلات به متقاضیان بسیار خوب اجرا می شود، گفت: سرعت اجرای این طرح ها  در بسیاری از شهرها  مناسب است.

او ادامه داد: این پروژه خود نقش بسیار موثری در تولید و عرضه مسکن دارد که امیدوارم اجرای چنین پروژه هایی را در سایر شهرها آغاز کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تعداد پروژه هایی که در نظر گرفته شده در این حوزه ۱۰۰ هزار واحد است که از این تعداد ۴۰ هزار واحد را به بانک‌ها معرفی کرده ایم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری توضیح داد: در زمین های شرکت بازآفرینی شهری هم ۴۵ هزار واحد برنامه ریزی کردیم که ۲۰ هزار واحد در قالب تفاهم نامه‌ای به ستاد اجرایی فرمان امام معرفی شده و تفاهم نامه آن هم اکنون در حال اجرا است.

رایزنی برای افزایش تسهیلات بافت فرسوده در کشور

عبوری همچنین درباره تسهیلات بافت فرسوده هم گفت: افزایش تسهیلات بافت فرسوده در زیرمجموعه های دولت به تصویب رسیده و امیدواریم این تسهیلات افزایش قابل توجهی داشته باشد.

او با بیان اینکه ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن در کنار تسهیلات بافت فرسوده پرداخت می‌شود، گفت: بخشی از این تسهیلات به صورت مستقیم و بخشی از طریق بانک مسکن پرداخت می‌شود به طوری که در شهر تهران ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات به انبوه سازان حرفه ای پرداخت و در سایر کلان‌شهرها ۲۳۰ میلیون تومان، در مراکز شهرها ۲۲۰ میلیون تومان، در شهرهای ۲۰۰ هزار واحدی ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت تلفیقی پرداخت می شود به طوری که بخشی تسهیلات طبق تبصره، ۹ درصد و بخشی از تسهیلات هم بر اساس تبصره، ۱۸ درصد است که به متقاضیان پرداخت می شود.

او بیان کرد: اگر انبوه سازی دارای درجه از شرکت بازآفرینی شهری باشد، ۱۰۰ میلیون تومان از محل اوراق با سود ۱۶ درصد به او پرداخت می شود که میزان تسهیلات به ۳۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

عبوری در پایان تاکید کرد: ۱۴۵ هزار واحد سهمیه شرکت بازآفرینی شهری از ۴۰۰ هزار واحد تولید مسکن است که ۱۰۰ هزار واحد آن در قالب خود مالکی پرداخت و مابقی هم ۴۵ هزار واحد در زمین های شرکت بازآفرینی شهری اجرا می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.