سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد الرضا؛ سوگوار شهادت صادق آل عبا (ع)

مشهدالرضا در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عزادار و حرم مطهر رضوی در این مصیبت سیاهپوش و پرچم عزا بر بلندای گنبد آن برافراشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشهدالرضا در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع) سوگوارو عزادار و حرم ملائک نشین رضوی در این مصیبت سیاهپوش و پرچم عزا بر بلندای گنبد آن برافراشته است.

جمع زیادی از ارادتمندان اهل بیت (ع) در مصیبت جانسوز شهادت رئیس مکتب جعفری، ماتم زده و عزادار به این حرم ملکوتی مشرف شده اند و این مصیبت بزرگ را به ساحت امام عصر (عج) و امام هشتم تسلیت می‌گویند.

زائران در این صحن و سرای ملکوتی دل بر پنجره فولادی حرم دخیل بسته اند و با سیل اشک در غربت بقیع ناله می‌زنند.

جمع بی شماری از زائران هم در سراسر این کره خاکی با دل به صحن و سرای ملکوتی رضوی مشرف شده اند و در مظلومیت اهل بیت (ع) مرثیه خوانی و عزاداری می‌کنند.


بیشتربخوانید



به همین مناسبت امروز ویژه بر نامه عزاداری در حرم رضوی برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از ساعت ۱۰ در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود که در آن آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی سخنرانی می‌کند.

شعرخوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

به مناسبت شام شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم ویژه‌ای از قبل از نماز مغرب و عشاء از ساعت ۱۹ در صحن پیامبر اعظم (ع) آغاز می‌شود و تا پس از نماز ادامه دارد.

سخنرانی حجج اسلام و المسلمین نظافت و سیدآبادی و ذکر مصیبت شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) از برنامه‌های آیین شام غریبان شهادت صادق آل محمد (ع) در حرم رضوی است.

در شب شهادت این امام همام نیز، مراسم عزاداری سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی و آیت الله حسینی بوشهری و مداحی و روضه خوانی در حرم رضوی برگزار شد.

انتهای پیام//ز.ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.