سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرستان سامان در وضعیت نارنجی قرار گرفت

با افزایش موارد ابتلا در شهرستان سامان طی ۱۰ روز اخیر این شهرستان از وضعیت زرد شیوع کرونا به وضعیت نارنجی یا پرخطر تغییر رنگ داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش موارد ابتلا در شهرستان سامان طی ۱۰ روز اخیر این شهرستان از وضعیت زرد شیوع کرونا به وضعیت نارنجی یا پرخطر تغییر رنگ داد.

او افزود: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، شهرستان‌های کوهرنگ، خانمیرزا و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: اگر چه موارد ابتلا در شهرستان سامان طی روز‌های اخیر افزایش داشته است، اما در مجموع شیوع کرونا در استان روند کاهش خود را حفظ کرده است.

او ادامه داد: در مقایسه با اوج شیوع کرونا در موج چهارم موارد سرپایی در استان بین ۶۰ تا ۶۵ درصد کاهش، موارد بستری ۴۰ درصد کاهش و موارد مرگ و میر ۳۰ درصد کاهش یافته است.

جزایری با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا رسیدن به وضعیت مطلوب همچنان فاصله دارد، گفت: میزان رعایت پروتکل‌ها در استان ۸۰ درصد است.

او با اشاره به محدودیت‌های شکل گرفته در تعطیلات نیمه خرداد، افزود: بنا بر گزارشات نیروی انتظامی استان، محور‌های مهم و پرتردد استان به خوبی کنترل شده است و نظارت‌ها در این خصوص در حال انجام است.

جزایری مبتلایان جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۲۳ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ نفر بستری و ۹۳ نفر سرپایی هستند.

او ادامه داد: برهمین اساس تعداد مبتلایان کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۵ هزار و ۸۴۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.