سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موقری خبر داد؛

لزوم شناسایی دقیق کاربران سایت‌های خرید و فروش کالا

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی بر لزوم شناسایی دقیق کاربران سایت‌های خرید و فروش کالا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،موقری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی در جلسه ارائه راهکار‌هایی در جهت پیشگیری از کلاهبرداری از طریق سایت دیوار و اپلیکیشن‌های مشابه، لزوم تولید محتوا‌های پیشگیرانه در فضای مجازی را یادآور شد و گفت: مدیران سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مشابه بایستی نظارت بهتر و دقیق تری برای ثبت آگهی داشته باشند تا شهروندان مورد کلاهبرداری‌ها قرار نگیرند.

او گفت: شهروندان نیز می‌بایست تحت تاثیر تبلیغات دروغین افراد سودجو قرار نگرفته و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

لزوم ارتقای سطح آگاهی‌های شهروندان در خصوص استفاده از فناوری‌های نوین، تعیین مکان‌های شلوغ برای انجام معامله توسط شهروندان، لزوم احراز هویت و شناسایی کاربران و امکان معرفی دقیق آن‌ها از سوی مدیران سایت‌های دیوار و شیپور به مراجع ذیصلاح، احراز هویت دقیق مالکین سیم کارت‌ها و کارت‌های بانکی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

بیمه یا تضمین کالا‌های عرضه شده در فضای مجازی، عدم دریافت چک‌های تضمینی، رمزدار و ... هنگام انجام معامله و یا معامله در ساعت کاری بانک‌ها و استعلام چک از بانک مربوطه و اطمینان از اصالت آن از جمله راهکارهایی بود که در جهت پیشگیری از کلاهبرداری در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.