سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل سه هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی کرمانشاه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از تحصیل سه هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمدبیگی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت : یک هزار و ۵۳۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی مستقل و یک هزار و ۹۲۰ دانش‌آموز به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس پذیرا و در مجموع سه هزار و ۴۵۰ دانش‌آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی در استان کرمانشاه وجود دارد.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش‌ها گفت : مشکلات دانش‌آموزان استثنایی، خانواده‌های آن‌ها و معلمان برای انتقال معلومات و محتوای آموزشی نسبت به سایر دانش‌آموزان مضاعف است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه افزود: مشکلات آموزشی به ویژه در طیف دانش‌آموزان نابینا و ناشنوا مضاعف است و معلمان با مراجعه حضوری به منزل دانش‌آموزان، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آموزش‌ها و امتحانات پایانی را تاکنون پیگیری کردند.

محمدبیگی درباره کمبود نیرو‌های آموزشی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل حجم بالای نیرو‌های بازنشسته و جایگزینی‌های محدود، کمبود معلم مشاهده شده و به همین دلیل نحوه خدمات‌دهی و آموزش‌ها مطلوب نیست.

او با بیان مشکلات مالی در اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: کار تنها به آموزش و پرورش محدود نمی‌شود، بلکه بازآموزی مهارت و توانایی، کار درمانی، توان درمانی، توان بخشی و حمایت‌های روحی، روانی، عاطفی و جسمی دانش‌آموزان بر عهده معلمان آموزش استثنایی است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.