سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن کرونا برای ۱۶۸ هزار خوزستانی

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار خوزستانی معادل حدود ۳.۶ درصد جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار خوزستانی معادل حدود ۳.۶ درصد جمعیت این استان تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته‌اند و این میزان کم، ولی هدفمند واکسیناسیون نیز اثرگذاری خوبی داشته و به کاهش بیش از ۶۰ درصدی مرگ و میر منجر شده است.

او بیان داشت: ۲۰ درصد میزان بروز کرونا در افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای است و همچنین بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر‌ها در بین سالمندان است و اگر بر اساس برنامه زمان بندی شده، سالمندان را واکسینه کنیم قطعا به کنترل بیماری در استان نزدیک می‌شویم.

علوی افزود: همان طور که پیش بینی شد با توجه به درصد پایین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از مناطق خوزستان، برخی از شهر‌های این استان مجددا به وضعیت قرمز تغییر رنگ دادند و بر این اساس وضعیت ۲ شهرستان هندیجان و امیدیه از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شده است بنابراین باید این موضوع را جدی بگیریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: تا زمانی که پوشش واکسیناسیون علیه کرونا به میزان ۷۰ درصد نرسد، برای رهایی از اثرات مرگبار کرونا، چاره‌ای جز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نداریم و انتظار داریم که مردم رعایت تهویه محل زیست و کار، اجتناب از تردد در مکان‌های شلوغ، دربسته و مسافرت ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی اجرا کنند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.