سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان در قزوین

دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان ویژه اعضا تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دوره تخصصی پایه جستجو و نجات در کوهستان ویژه اعضای جدید تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قزوین طی ۸ روز و با حضور ۲۰ نفر از نجاتگران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: با توجه به حوادث و سوانح کوهستان و سقوط به دره به خصوص در ارتفاعات الموت و با توجه به اینکه تیم واکنش سریع تیم تخصصی و پیشرو در حوادث است، این دوره به منظور ارتقا سطح فنی و مهارت‌های جستجو و نجات در کوهستان برگزار شد.

وی در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر با برگزاری این دوره‌ها تلاش می‌کند با تربیت نجاتگران متخصص و کارآمد به افراد گرفتار در کوهستان در کمترین زمان و کمترین ریسک کمک کند و آن‌ها را نجات دهد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: در این دوره مربیان برتر جمعیت هلال احمر استان قزوین در رشته جستجو و نجات کوهستان آموزش‌های لازم را در مباحث: پیمایش در کوهستان، هواشناسی، ابزار شناسی، آشنایی با تجهیزات، بقا در کوهستان، تغذیه در کوهستان، کمک‌های اولیه در کوهستان و بیماری‌های ارتفاع، خطرات کوهستان، بسکت کردن و حمل مصدوم، جهت یابی، انواع کارگاه و آموزش صعود و فرود را به نجاتگران ارائه کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.