سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی:

تعطیلی کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی قابل تعمیم است

ملانوری گفت: با تعطیل شدن کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی ثابت شد که این امکان برای استان وجود دارد تا بخش‌هایی از دیگر زندان‌ها را نیز تعطیل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری در دیدار با حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی در بیرجند گفت: با توجه به تجربه خوب تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان، باید تلاش کنیم زندان‌ها به معنای واقعی تعطیل شوند.

او افزود: گزارش‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از بزهکاری‌ها مربوط به مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت خانواده‌هاست و به این دلیل رخ می‌دهد که افراد نمی‌توانند نیاز‌های اولیه خانواده خود را تأمین کنند.

ملانوری با تأکید بر اینکه ما اعتقاد به آزادی انسان‌ها داریم عنوان کرد: اگر این نیاز‌ها برطرف شود، بزه و جرمی اتفاق نمی‌افتد و در نتیجه ورودی به زندان‌ها کاهش می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی ظرفیت‌های استان در زمینه‌های مختلف را بی‌نظیر دانست و ادامه داد: اگر همه مجموعه‌های مدیریتی و اجرایی و بخش خصوصی استان به کمک هم بیایند و بهره‌وری از این ظرفیت‌ها را افزایش دهند، می‌توانیم از این طریق، بزه را کم کنیم.

بخش عمده‌ای از زندانیان استان اهل خراسان جنوبی نیستند

ملانوری استاندار خراسان جنوبی گفت: اگرچه بخش عمده‌ای از زندانیان استان، اهل خراسان جنوبی نیستند و به جهت موقعیت جغرافیایی منطقه و قاچاق مواد مخدر در اینجا حضور دارند، اما تعدد زندان‌ها و زندانیان در خور شأن استانی با چنین ظرفیت‌هایی نیست.

او به همراهی استانداری با آزادسازی ۳۳ زندانی جرایم غیرعمد استان در آستانه نوروز امسال اشاره کرد و گفت: برای ما بسیار ارزشمند است که حتی یک نفر به آغوش خانواده بازگردد.

ملانوری بر انجام اقدامات مشارکتی برای اصلاح شرایط موجود تأکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای کاهش ورودی‌ها و نیز کمک به معیشت خانواده زندانیان که در معرض آسیب‌های بی‌شماری قرار دارند، از جمله کار‌هایی است که باید انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: خانواده‌هایی که به هر دلیل عضوی از آن‌ها زندانی شده، در مدت حبس گرفتار مسائل فراوانی هستند که نباید از دید ما دور بماند.

تعطیلی کانون اصلاح و تربیت خراسان جنوبی اولین بار در کشور

حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی نیز در این دیدار با اشاره به بیانات امام خمینی (ره)، از زندان به عنوان مدرسه آموزش و تربیت اخلاق نام برد.


بیشتر بخوانید


او همکاری و تعامل حوزه‌های اجرایی و قضایی را در بهبود شرایط موجود بسیار موثر خواند و در خصوص هدف از سفر به خراسان جنوبی افزود: تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان که اولین بار در سطح کشور رقم خورد، بررسی علل این اتفاق خوب و خداقوت به همکاران حوزه زندان‌ها و دادگستری، مهمترین هدف این سفر یک روزه است.

حاج محمدی با بیان اینکه کمتر از سه درصد جمعیت کیفری کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تعطیلی بخش نسوان نیز به گفته مدیران استان در دستور کار است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.