سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کهنوج عنوان کرد:

انتخابات برای مردم فرصتی است برای گزینش بهترین‌ها

امام جمعه کهنوج گفت: مردم هرچه در انتخاب خودشان دقیق‌تر باشند دولت به وجود آمده از رای آن‌ها در پاسخ به نیاز‌های انقلاب متعهد‌تر خواهد بود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام افشارمنش خطیب جمعه کهنوج  در خطبه های نماز جمعه با دعوت مردم به تقوا گفت: امام صادق علیه السلام شخصیتی است که دشمنان زبان به مدح و ثنایش گشوده اند.

او با بیان اینکه در عصر امام صادق علیه السلام در بعد علمی و فرهنگی معضلاتی وجود داشت، اظهارکرد: شیوع اندیشه‌های وارداتی و گسترش تعاملات میان ادیان با توجه به گسترش سرزمینی جهان اسلام، شکل گیری انواع مذاهب اسلامی، گسترش گرایش‌های انحرافی ، تغییر سبک زندگی مسلمانان، انتقال حکومت از بنی امیه و بنی مروان به بنی عباس  از جمله این معضلات هستند.

حجت الاسلام افشار منش در خطبه دوم به بیان مناسبت‌ها پرداخت و بیان کرد: از بزرگترین دستاورد‌های امام راحل ایجاد انقلاب در کشور ایران بود انقلابی که به دست مبارک حضرت امام به وقوع پیوست انقلابی بی نظیر که قابل قیاس با هیچ انقلابی نبود.

او یکی از ویژگی‌های حضرت امام را خدامحوری و دین محوری عنوان کرد و گفت: بعد از پیامبران و امامان هیچ رهبری در بین رهبران سیاسی پیدا نمی کنید این میزان شیفته و بیقرار دین باشد.

حجت الاسلام افشارمنش با ذکر اینکه امام انقلاب را بر پایه ولایت فقیه پایه گذاری کرد، گفت: از ویژگی‌های سیاسی مکتب امام تکیه به آراء مردم، اتحاد و یکپارچگی مردم، ساده زیستی، ایستادگی در برابر استکبار، توصیه به حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

خطیب نماز جمعه کهنوج در رابطه با انتخابات اظهار کرد:انتخابات برای مردم فرصتی است برای گزینش بهترین‌ها ، چون ریاست جمهوری فقط رئیس جمهوری را که انتخاب می کنیم نیست بلکه وقتی رای دادیم و رئیس جمهور را انتخاب کردیم به تبع او وزرای او را انتخاب می کنیم استاندار و فرماندار را هم انتخاب می کنیم، لذا نقش مردم نقش بسیار کلیدی است ومردم هرچه در انتخاب خودشان دقیق‌تر باشند دولت به وجود آمده از رای آن‌ها در پاسخ به نیاز‌های انقلاب و نظام متعهد‌تر و پایبند‌تر خواهد بود در منطق اسلام انتخاب آزاد است.

امام جمعه کهنوج با بیان اینکه کشور به رئیس جمهور و دولتی نیاز دارد که استکبار ستیز و ظلم ستیز باشد، تصریح کرد: باید به هوش باشیم عده‌ای برای تبلیغات ده روز انتخابات با پشتوانه سرمایه مادی و شیوه تبلیغی غربی برای سوار شدن بر موج احساسات مردم برنامه جدی دارند و با مظلوم نمایی دنبال مسائل خاص خودشان هستند لذا لازم است حضور حداکثری داشته باشم و هم در جهت انتخاب اصلح تلاش کنیم.

او در پایان به رویداد دیگر یعنی پس لرزه‌های شکست رژیم صهیونیستی در سرنوشت ذلت بار نتانیاهو اشاره کرد و گفت: در طول ۲۲ سال گذشته نتانیاهو با انواع ترفند سیاسی موفق شد تا بر کرسی نخست وزیری تکیه بزند، اما احزاب مخالفشان موفق به تشکیل کابینه شدند و نتانیاهو به زباله دان تاریخ پیوست.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.