سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم انتخاب درست رئیس جمهور

امام جمعه تبریز گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نه تنها برای خود فرد انتخاب کننده بلکه برای کل کشور تاثیر دارد لذا باید انتخاب صحیح و آگاهانه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای امام خمینی شهر تبریز بعد از هفته‌ها تعطیلی با رعایت اصول و موازین بهداشتی برگزار شد گفت: برای پاسخ به یاوه گویی‌های دشمنان اسلام و ایران باید در انتخابات شرکت کنیم و آگاهانه به فرد اصلح رای بدهیم.

او به تلاش رسانه‌های معاند در خصوص عدم حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: از انتخابات قهر نکنیم چرا که وجود مشکلاتی مانند گرانی، تورم، کم ارزشی پول ملی و بیکاری دلیلی بر قهر از انتخابات نیست ما باید خود را در نتیجه انتخابات دخیل کرده و شاخص‌های امام و رهبر انقلاب را ملاک قرار دهیم.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: دشمن تلاش می‌کند تصویر مخدوشی از نظام را نشان داده و با ایجاد یاس و ناامیدی به آینده و دروغ پراکنی و ایجاد دوگانگی، عزم مردم را برای حضور در پای صندوق‌ها سست کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: باید مکانیزمی را ایجاد کنیم تا مردم به آینده امیدوار باشند و من از مردم تبریز و آذربایجان قهرمان می‌خواهم همان طور که همیشه و در دوران مختلف انقلاب پیشتاز بوده اند، امسال نیز با حضور هرچه بیشتر در انتخابات پیشتاز شوند تا بار دیگر پیشتازی مردم آذربایجان و تبریز در تاریخ انقلاب باقی بماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص انتخابات شورا‌های اسلامی گفت: در انتخابات شورا‌های شهر سعی کنیم به کسانی رای دهیم که دارای روحیه بسیجی باشند و همچنین به وظایف قانونی شورای شهر آشنا باشند.

او گفت: کسانی باید برای شورای شهر و روستا انتخاب شوند که با دوری از مناقشات جناحی تنها به فکر خدمت به مردم و دارای سابقه درخشان در خدمت به مردم باشند و نباید کسانی که تنها با هدف انتخاب شهرداران مناطق به شورا می‌روند انتخاب شوند بلکه افراد باید دارای نیت الهی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین  آل هاشم با اشاره به ایام رحلت امام خمینی (ره) گفت: امام به همه ما فهماند که انسان کامل بودن افسانه نیست و حرکت امام ما را به یاد امامان معصوم علیهم السلام می‌انداخت و همواره حامی محرومان و مستضعفان بود.

او گفت: ایستادگی امام در برابر مستکبران و اعتقاد ایشان به وحدت مسلمانان نباید فراموش شود و رهبر معظم انقلاب نیز همان خط و مشی امام را ادامه دادند و همانند امام به ما درس ایستادگی و مقاومت یاد می‌دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز در تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) گفت: خدا محوری، حق پذیری، توکل بر خدا در برابر دشمنان، وقت شناسی، نظم، آراستگی و بهداشت فردی، آرامش خاطر، شجاعت، هنر ورزی و هنر دوستی، برخورد با نظام بین الملل بعد از تسخیر لانه جاسوسی، عدم اتکا به غرب و شرق، حفط کیان کشور و تمامیت ارضی، دعوت به ارزش‌های توحیدی، دفاع از شرافت نظام و مبارزه راهبردی با رژیم غاصب صهیونیستی از ویژگی‌های بارز امام بود.

نماینده‌ ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب امروز سخنان ارزشمندی را بیان کردند و فرمودند که مهمترین ابتکار امام، انقلاب اسلامی بود و برای هیچ نظامی به اندازه جمهوری اسلامی توسط افراد و گروه‌های مختلف معاند پیش بینی زوال نشده است، اما همه توطئه‌های دشمنان به مدد پروردگار خنثی شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قیام ۱۵ خرداد مردم قم نیز گفت: ۱۵ خرداد مفتاح نجات اسلام، سند جنایت رژیم پهلوی، سند مخالفت ملت با استعمار جهانی و سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام بود که اکثر قیام کنندگان و شهدای این روز از طبقه محروم جامعه بودند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.