سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بانوان به عنوان بدنه مؤثر جامعه به میدان انتخابات بیایند

رئیس ستاد انتخابات قاضی زاده هاشمی خطاب به بانوان ایرانی گفت: به میدان انتخابات بیایید و تعیین کننده سرنوشت خود باشید.

زهرا شیخی رئیس ستاد انتخابات سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه‌حل رفع موانع موجود بر سر راه ازدواج جوانان اظهار کرد: قاضی‌زاده هاشمی سابقه طولانی در امر قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی داشته و بر قوانین خصوصاً در حوزه جوانان و خانواده اشرافیت کامل دارد.

وی با اشاره به طرح تعالی خانواده در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد‌های بسیار خوبی در طرح وجود دارد که با نگاه دقیق به مسائل تدوین شده البته اشکالاتی هم دارد که در حال برطرف شدن است و زمانی که به قانون تبدیل شد، مسئله مهم اجرای صحیح آن است.

رئیس ستاد انتخابات سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: در سال ۸۴-۸۵ قانونی در حوزه تسهیل ازدواج جوانان تصویب شد که اگر درست اجرا شده بود اکنون شاهد بسیاری از گرفتاری‌ها در امر ازدواج جوانان نبودیم.

شیخی با اشاره به اینکه متأسفانه الگو‌ها و المان‌های ازدواج در نسل جدید تغییر کرده، تصریح کرد: نگاه نسل جدید به مسائل با نگاه پدران و مادران و نسل‌گذشته متفاوت شده و شاهد شکل‌گیری یک گفتمان جدید هستیم.

وی با تأکید براینکه امروز نگرانی‌های متعددی از جمله نوع مراسم ازدواج، تشریفات و هزینه تهیه جهیزیه و... اصل مسئله ازدواج را به حاشیه برده است، خاطرنشان کرد: این‌ها اصل موضوع ازدواج نیست. جوان ما باید بداند فلسفه زندگی مشترک چیست. ولکن متأسفانه امروز جوان به تنها چیزی که فکر نمی‌کند چرایی تشکیل خانواده است و دلیلش همین تغییر گفتمان ازدواج است.

رئیس ستاد انتخابات امیرحسین قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: در طول ۴۲ سال انقلاب نتوانستیم الگوی دقیق و قابل ارائه‌ای برای جوانان داشته باشیم و این خلأی است که امیرحسین قاضی‌زاده با توجه به نگاه خوبی که به مسائل جوانان، بانوان و خانواده دارد در همکاری با کارشناسان امر به آن پرداخته است.

وی افزود: راهکار‌های دقیق و مؤثری برای حل مسائل جوانان در برنامه‌های امیرحسین قاضی زاده هاشمی وجود دارد که در فضای مجازی قابل مشاهده است.

شیخی با تصریح اینکه جوانان باید خودشان گفتمان‌ساز باشند، گفت: همانطور که ما زنان مدعی هستیم مردان نباید در حوزه بانوان تصمیم‌گیر مطلق باشند، چون اشرافیت درستی به مسائل آنان ندارند، در حوزه جوانان نیز این مسئله صادق است چرا که جوانان به مشکلاتشان آگاه‌تر هستند، لذا باید برای برطرف کردن چالش‌ها وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری بر تشکیل دولت جوان همین است که جوانان به میدان بیایند و راهکار حل مسائلشان را ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخابات امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه جوانان باید به این نتیجه برسند که ازدواج راهی برای رسیدن به آرامش و تعالی است، تأکید کرد: نباید به ازدواج نگاه تشریفاتی داشت. ازدواج مسیری برای رسیدن به آرامش، رشد و تعالی جوان است و این جایگاه نباید با نگاه تشریفاتی تقلیل پیدا کند.

شیخی درباره اینکه دولتمردان تاکنون به بهانه بار مالی از اجرای قانون تسهیل ازدواج شانه خالی کرده‌اند، گفت: اگر بخواهیم با توزیع عادلانه ثروت به موضوعات نگاه کنیم، راهکار آن وجود دارد. وقتی در خانه ظرف غذایی هست، قطعاً برای یک فرد نیست و همه باید از آن غذا به سهم خود بهرمند شوند؛ بنابراین دولتمردان باید آنقدر پاکدست و باورمند باشند که بسته به ظرفیت و امکانات موجود برای تمام مردم، توزیع عادلانه و منصفانه داشته باشند، نه اینکه همه چیز را برای خودشان، حزب و اطرافیانشان بخواهند. باید دولتی تشکیل شود که همه ایرانیان بتوانند در سایه آن به طور مساوات از امکانات و سرمایه‌های ملی استفاده کنند.

وی درباره اینکه دولت آقای قاضی‌زاده هاشمی چگونه منابع مالی ۵۰۰ میلیون وام جوانان را تأمین می‌کند در صورتی که بانک مرکزی از اعطای وام ۷۰ میلیونی جوانان نیز بر نیامده، اظهار کرد: قاضی‌زاده هاشمی از دو سال قبل در اندیشکده بسامد گام دوم با حضور اندیشمندان و کارشناسان این مسائل را بررسی کرده، لذا وقتی صحبت از تخصیص اعتبار آن هم در این سطح می‌کند، قطعا برای آن برنامه دارد.

رئیس ستاد انتخابات قاضی‌زاده هاشمی با تأکید براینکه منابع وام ۵۰۰ میلیون تومانی به جوانان کاملاً آگاهانه بررسی شده است، گفت: دکتر قاضی‌زاده در ادامه برنامه‌های تلویزیونی خود کاملا این مسائل را برای مردم تشریح خواهند کرد.

شیخی درباره مسائل مطرح شده در مورد بازپرداخت وام با توجه به مشکل اشتغال جوانان، بیان کرد: تمام جوانب کار دیده شده و آقای دکتر قاضی‌زاده و تیم تخصصی ایشان به همه این مسائل توجه کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به جوانان و مخاطبان توصیه کرد که در مورد وام ۵۰۰ میلیون تومانی پیش‌داوری نکنند. چرا که مسائلی، چون مسکن ارزان قیمت در برنامه‌های دکتر قاضی‌زاده دیده شده و این وام هم جایگاه خودش را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با هدف نگاه ویژه به تسهیل ازدواج جوانان، تشکیل خانواده و فرزندآوری تدوین شده و طبیعی است به گونه‌ای باشد که درآن ترغیب به ازدواج صورت گیرد.

شیخی گفت: از آنجا که نسل جوان محور قدرت هر کشور هستند، بنابراین باید شرایط زندگی آسان برایش فراهم شود تا بتواند با فراغ بال به مسائل کشور ورود کند، بنابراین وظیفه دولتمردان است که چالش‌های آنان را برطرف کنند.

رئیس ستاد قاضی زاده هاشمی بیان کرد: بانوان این سرزمین نقش اساسی در تعیین سرنوشت خود دارند چرا که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بر تصمیم گیری نیم دیگر جامعه نیز تأثیرگذارند؛ بنابراین اگر در انتخابات رئیس جمهور ۱۴۰۰ حضور فعال در صحنه داشته باشند و به جای توجه به جنجال‌آفرینی‌ها برنامه‌های کاندیدا‌ها را مورد توجه دقیق و کارشناسانه قرار دهند. قطعا آگاهی بانوان و انتخاب دقیق آنان نقش آفرینی اساسی در انتخابات خواهد داشت. پس به میدان بیایند و تعیین کننده سرنوشت خود باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.