سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفتالی بنت: در مسئله ایران، مهم امنیت ماست

رئیس حزب یامینا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران و احتمال مخالفت با آمریکا در این خصوص اعلام کرد در مسئله تهران، امنیت تل‌آویو برای صهیونیست‌ها مهم است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از معانیوز، نخست وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب یامینا گفت در موضوع ایران مهم امنیت این رژیم است و کاری به آمریکا نخواهیم داشت.

نفتالی بنت در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از امضای توافقنامه کابینه ائتلافی از برنامه خود گفت و برخلاف خواسته آمریکا تاکید کرد: شهرک سازی‌ها در کرانه باختری متوقف نخواهد شد.

رئیس حزب یامینا همچنین مدعی شد کابینه وی در صورت لزوم عملیات نظامی به غزه یا لبنان را آغاز خواهد کرد. وی بعید دانست که تکیه دولت احتمالی وی به فهرست متحد عربی منجر به محدودیت‌هایی از این دست شود.

این مقام صهیونیست احتمال داد کابینه وی برای شهرک سازی در کرانه باختری تحت فشار آمریکا قرار گیرد. با این حال او گفت که ساخت و ساز شهرک را متوقف نخواهد کرد.

بنت یادآور شد: درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان بر سر زمین و خاک نیست. فلسطینی‌ها ما را به رسمیت نمی‌شناسند و به نظر می‌رسد این مسئله مدتی طولانی با ما خواهد بود.

وی مدعی شد: اعتقاد من در این زمینه این است که تعارض‌ها باید کاهش یابد. در هر کجا که امکان ایجاد گذرگاه‌های بیشتر، کیفیت زندگی بیشتر، تجارت بیشتر، صنعت بیشتر باشد ... ما این کار را خواهیم کرد.

نخست وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی درباره پرونده هسته‌ای ایران و احتمال مخالفت با آمریکا در این خصوص گفت: قطب نما برای ما امنیت اسرائیل است. امنیت اسرائیل از آنچه در دنیا برای ما می‌گویند مهمتر است. اما مشارکت با آمریکا (و از جمله جو بایدن) یک مسئله راهبردی و محوری است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که نفتالی بنت، رئیس حزب «یامینا» و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.