سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تب و تاب نزدیکی به انتخابات و موج های زیرپوستی تبلیغات نامزدها

خبرهای مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را در استان یزد اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، در این بسته از آخرین خبرهای مرتبط با ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شما را مطلع خواهیم کرد.

تبلیغات زودهنگان نامزدهای انتخابات شورا ها ممنوع!

علی صالحی، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: پس از اعلام اسامی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری از سوی وزارت کشور، فعالیت های انتخاباتی نامزدها آغاز شده و بر اساس قانون آن ها تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای، اجازه تبلیغات دارند.

او با تاکید بر تفاوت زمان آغاز تبلیغات ریاست جمهوری و شوراها، اظهارداشت: نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از بیستم تا بیست و ششم خردادماه و به به مدت یک هفته فرصت دارند تا به انجام فعالیت های تبلیغاتی بپردازند.

او اضافه کرد: طبق سنوات گذشته شهرداری ها مکلف هستند مکان هایی را برای تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر تعبیه کنند که این مکان ها با آغاز تبلیغات و گسترش آن ها ایجاد می شود.

پیش بینی بیش از ۱۹۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها استان یزد

محمدعلی شاه حسینی، دبیر ستاد انتخابات استان یزد از پیش بینی ۱۹۱۹ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در استان خبرداد و گفت: از این تعداد، ۹۶۶ شعبه جهت جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه جهت جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان در نظر گرفته شده است.

شاه حسینی ادامه داد: در مجموع  ۱۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

او در ادامه به تمهیدات اندیشیده شده جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره و تصریح کرد: یکی از پیش بینی های صورت گرفته در این راستا افزایش ۲۰۰ شعبه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نسبت به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان در اسفندماه سال ۹۸ است.

بیش از ۲۰ هزار نفر درگیر امور برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در استان یزد هستند

دبیرستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی جهت برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در شعب اخذ رای استان یزد مستقر می شوند.

شاه حسینی ادامه داد: به تناسب تعداد آرای ماخوذه شعب اخذ رای در دوره های قبلی انتخابات، تعداد عوامل اجرایی انتخابات و نمایندگان فرمانداران در هر شعبه بین پنج تا هفت نفر متغیر است همچنین بین دو تا سه نفر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می کنند‌.

استفاده از ظرفیت جوانان برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰

او به ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در صحنه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات سعی شده علاوه بر استفاده از افراد با تجربه در برگزاری انتخابات، به جوانان نیز میدان داده شود و از وجود جوانان علاقمند و با انگیزه در برگزاری انتخابات پیشرو استفاده شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد رعایت اصل بی طرفی، امانتداری و قانونمداری را از مهمترین وظایف اعضای شعب اخذ رای دانست و گفت: براساس قانون عوامل برگزاری انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت و لذا تخلف از این قانون، جرم‌محسوب می‌شود.

فراهم بودن زیر ساخت های ارتباطی استان یزد برای برگزاری انتخابات پیشرو

 اکرم فداکار، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد با اشاره به ضرورت آمادگی کامل مسئولین فناوری اطلاعات در انجام وظایف محوله به آن ها، گفت: با توجه به الکترونیکی بودن برگزاری انتخابات مسئولین فناوری اطلاعات ستادهای انتخابات نقش مهم و کلیدی را برعهده داشته و عملکرد آن ها بر سایر بخش ها نیز اثر گذار است.

فداکار ادامه داد: خوشبختانه تیم فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان به دلیل حضور و برگزاری دوره های متمادی انتخابات از تجربه ای بسیاری برخورد دار بوده و اشراف کامل بر نقاط قوت و ضعف این بخش دارند، لذا قطع به یقین با تلاش و همت مسئولین فناوری اطلاعات ستادها، نتایج خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

او به اهمیت ارتباطات در برگزاری مطلوب  انتخابات پیشرو اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد از زیرساخت های ارتباطی خوبی برخوردار است و انتظار می رود در پایان انتخابات بتواند از جایگاه خوبی در رتبه بندی برگزاری انتخابات برخوردار باشد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.